Two Girls in Love

Tonårsflickorna Evie och Randy är varandras motsatser. Evie är en svart, självsäker överklassflicka, medan Randy är en vit, mobbad pojkflicka som bor hos sin fattiga, lesbiska moster. Men när Evie kommer till bensinstationen där Randy extraknäcker känner båda att de funnit en själsfrände. Och det visar sig snart att de är mer än bara vänner.

Originaltitel The Incredibly True Adventures of Two Girls in Love
Alternativ titel 2 Girls in LoveThe Incredibly True Adventures of 2 Girls in Love
Regissör Maria Maggenti
Manus Maria Maggenti
Genre Romantik, 90-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Laurel Holloman, Maggie Moore, Kate Stafford, Toby Poser, Nicole Ari Parker, Sabrina Artel, Nelson Rodríguez, Dale Dickey

2012-12-21
Varken särskilt bra eller särskilt dålig, utan ganska slätstruken. Känns väldigt amerikansk à la 90-tal. Rollpersonerna och manuset berör mig inte nämnvärt och slutet är farsartat. Det finns bättre filmer på temat lesbisk kärlek.

2011-06-15
Lika Fucking Åmål-mysig som första gången jag såg den. Helt klart lite tråkigt stereotyp, men vad ska man förvänta sig 1995?! Den ligger mig varmt om hjärtat, speciellt att se en ung Laurel.
Paddyeahh
2009-05-18
Gullig och romantisk.
Ragnhildm
2009-02-27
Känns mysko att se en ung "Tina" i en sån roll men hon gör det bra =) Ingen superfilm dock men helt ok.
Bie
2007-07-04
hehe, jag måste säga att jag också fick extremt starka associationer till fucking åmål. Hoppas att det var en slump; komma ut är inte direkt en originell symbol (även om det här också var själva sättet de filmade på som var likt)
mfs
2007-04-11
Uselt skådespeleri, intressant berättelse. Stark 2a, på väg mot 3a.
curse-tin
2004-03-18
Söt!
jackiecane
2004-01-29
fatta att randy har en t-shirt av barbara krüger! your body is a battleground. knäcker. väst är ju också..eh fint.
Zipper
2003-11-11
söt men ganska vanlig. Undrar om Moodyson har snott lite från den...?
ameliepoulain
2003-09-21
denna var söt, och blev bättre i andra halvan. slutet är pinsamt likt fucking åmål (fast tvärtom då). fruktansvärt att den var satt från 15 år....bara för att det är två flickor!