3.1

Twisted Nerve

Martin är en ung man med stora problem. Hans mor behandlar honom som ett barn, hans styvfar gillar honom inte och han har en handikappade bror som bor på en institution. Han vänder sig innåt och skapar en annan personlighet, den 6-åriga Georgie. Som Georgie blir han vän med Susan Harper men vänskapen blir snart besatthet. När Susan börjar dra sig undan blir Georgie galen och går bärsärkagång. Han mördar alla som kommer i hans väg och Susan är det nästa målet.

Originaltitel Twisted Nerve
Regissör Roy Boulting
Manus Roy Boulting, Leo Marks
Genre 60-tal, Kriminalare, Skräck, Thriller, Drama
Skådespelare Hayley Mills, Hywel Bennett, Billie Whitelaw, Phyllis Calvert, Frank Finlay, Barry Foster, Salmaan Peerzada, Gretchen Franklin

craptastic
2013-03-04
Spännande gammal pärla som trots sin längd inte blir så särskilt seg.

2011-12-30
skådisen som spelar micheal/georgie ser ut att vara son till zach efron och micheal cera om det hade vart möjligt haha. cool film för övrigt. ja tarantino snor det mesta men han e fortfarande bra
wst
2008-10-23
Helt okej thriller. Som tidigare nämnt är den en aning för lång men håller ändå intresset uppe relativt bra.
DanielMott
2008-10-06
No shit Sherlock! Melodin är för övrigt, som soundtracket till den här filmen, skriven av den eminenta Bernard Herrmann. Lustig thriller från Boulting med mongoloida psykopater som var kontroversiell på sin tid. Den är lite lång och har sina brister, men en stabil trea kan den gott få.
Floop
2005-05-25
Elle från Kill Bill visslar samma melodi som galningen i den här filmen!