2.2

Blackout

Jessica Shepard, nyutexaminerad polisinspektör, jobbar på San Francisco-polisens mansdominerade mordrotel. Hennes första fall gäller en seriemördare som på ett synnerligen makabert sätt mördar till synes slumpvist utvalda unga män.

Originaltitel Twisted
Regissör Philip Kaufman
Manus Sarah Thorp
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Ashley Judd, Samuel L Jackson, Andy Garcia, David Strathairn, Russell Wong, Mark Pellegrino, Camryn Manheim, Leland Orser
Filmnummer 19379

dudson
2020-10-11
Sanslöst bra och spännande tight who done it/thriller/ Judd är socker söt som vanligt. Och med en enorm vasshet samt svärta gör hon roller som plågat snut grymt övertygande. Även såklart är Jackson bad-as som vanligt. Älskar verkligen denna crime genre i början på 00-talet/
Boondock_saint
2017-08-12
Ett gäng random scener ihopfogade till en cringesoppa. Oj oj oj, vad kasst. Orkar inte med alla män som beter sig som slemmiga våldtäktsmän och förlåts för det.
GinNTonic
2016-12-21
Rätt dum thriller med rätt så dålig Ashley Judd. Alla män är douches och alla vill ha Ashley Judd. Sen börjar någon mörda alla douchiga män som vill ha Ashley Judd, och alla börjar misstänka att det är Ashley Judd som är mördaren. Anslaget på filmen var väldigt lovande men rätt snart insåg man att den var rätt tramsig. Den är dessutom alldeles för snäll i tonen för att passa sin mörka handling.
2016-10-23
Bra och spännande film med bra skådespelare. En av Ashley Judds bättre filmer.
2014-10-30
Twisted är en film som är spännande och mystisk. Den innehåller bra skådespeleri och ett hyfsat manus fast ändå lite för lätt. Skådespelarna är de som höjer denna film ett snäpp. Samuel L Jackson är med i många filmer nuförtiden och han brukar göra det precis som i denna. Man får även se Andy Garcia och Ashley Judd i huvudrollen och gör det bra. 2+
Zipper
2013-08-26
Blir inte chockad över hur slabbigt porträtterad hela intrigen med Judds karaktär är, men däremot jävligt irriterad. Förutsägbart och smygsexistiskt.
RichardEk
2013-07-25
Förutsägbar psykoanalytisk thriller där de ledtrådar och dimridåer som läggs ut är väl uppenbara (oj, han verkar skum, han måste det vara!). Ett om inte måndagsexemplar så i varje fall tisdagsexemplar i thrillerfrabriken. Det var kul att se Andy Garcia igen och Ashley Judd gör mig aldrig besviken. Synd dock att Samuel L. Jackson fått en sådan endimensionell roll att arbeta med.
Murvel48
2013-04-09
Så uselt! Och allra sämst var castingen av Ashley Judd.
Xenox
2012-07-14
Rätt tråkig thriller.
ami86
2011-10-15
Dussin-thriller med totalt intetsägande handling, och ärligt talat kunde jag räkna ut vem mördaren var redan 15 minuter in i filmen. Håller med Almgren också, självklart kan man inte visa en sexuellt frigjord kvinna på film utan att göra hennes sexualitet till ett problem.