3.3

Turtles Swim Faster Than Expected

Suzume lever ett ovanligt vanligt liv i en ovanligt lugn småstad. Hennes man arbetar utomlands och ringer dagligen endast för att påminna henne att mata deras sköldpadda. En dag när hon ramlar omkull i en ovanligt lång trappa, får hon syn på en ovanligt liten annons för en spionbyrå. Suzume beslutar sig för att söka arbete som spion, vilket sätter igång en serie händelser som förändrar livet för ett antal personer i den lilla staden.

Originaltitel Kame wa igai to hayaku oyogu
Alternativ titel Turtles are surprisingly fast swimmers
Regissör Satoshi Miki
Manus Satoshi Miki
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Masatô Ibu, Yû Aoi, Juri Ueno, Jun Kaname, Ryô Iwamatsu, Eri Fuse

foppa99
2016-06-08
nä.. men scenen me en gigantisk bajskorv e hysterisk
hsimpson
2013-07-16
Trevligast med filmen är att man får se Ryô Iwamatsu som även spelar i Adrift in Tokyo. Han känns ungefär som en japansk Per Fritzell. Annars är filmen inget vidare. Det är inte mycket till en berättelse, och humorn är sällan rolig.
daniel77
2013-02-28
Uppfinningsrikt och väldigt charmigt. Älskar spionparet och huvudpersonens plötsliga nycker.
HerrNenne
2012-11-28
Haha, Felix rödbetor! Mystiskt. Lite smårolig och mysig men flyter förbi ganska lätt.
zonk
2012-06-05
härlig rulle! men förklara en sak: hur har felix rödbetor hittat till hennes kyl?
Earthbind
2010-03-16