3.1

Tumbledown

Hannah börjar så smått gå vidare med sitt liv efter sin mans död. Han var en hyllad musiker och är nu temat för hennes senaste biografi. En dag möter hon Andrew, en framfusig New York-skribent, som har en annan syn på hennes mans liv och död.

Originaltitel Tumbledown
Regissör Sean Mewshaw
Manus Desiree Van Til
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Rebecca Hall, Jason Sudeikis, Dianna Agron, Blythe Danner, Griffin Dunne, Joe Manganiello, Richard Masur, Maggie Castle, Alex Quijano, Mary-Bonner Baker, Melissa Jesser, Matthew Delamater, Mary Klug, John Hickson, Gabe Gibbs

StureStenhög
2017-11-06
Standard-indie av det sämre slaget. Den är inte bara full av klichéer, dessa klichéer är också riktigt dåligt iscensatta, och här finns ett flertal scener som känns smärtsamt oäkta. Det blir inte heller bättre av att Jason Sudeikis karaktär är en riktig röv. Någonstans längs vägen antar jag att det var tanken att vi skulle börja gilla honom, men fan vet var. Rebecka Hall och den snyggt fångade småstadskänslan med tillhörande miljöer är väl det enda som är någorlunda positivt. Annars är det en tramsig löpande-band-produkt
asasae
2017-03-04
Mysig!
ulpe01
2016-03-25
Inget direkt originellt här, men jag fastnade i historien till slutet och skådisarna är favoriter sedan tidigare. Förutsägbar men mysig.