3.4

Tucker & Dale vs Evil

Två hillbillies från landet reser på stugsemester för att dricka öl, fiska lite och ha det skönt. Väl där stöter de ihop med en grupp studenter som misstar killarna för mördare. Fler och fler dör och förvirringen stiger. Studenterna försöker skydda sig mot duon medan de i sin tur tror att ungdomarna ingått någon slags självmordspakt. Det vimlar av fördomar och missförstånd och killarnas stugsemester förvandlas snart till en av de blodigaste och hemskaste som världen har upplevt.

Originaltitel Tucker & Dale vs Evil
Regissör Eli Craig
Manus Eli Craig, Morgan Jurgenson
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Tyler Labine, Alan Tudyk, Katrina Bowden, Jesse Moss, Philip Granger, Brandon Jay McLaren, Christie Laing, Chelan Simmons, Travis Nelson, Alex Arsenault, Adam Beauchesne, Joseph Allan Sutherland

vonadel
2022-04-26
Har hört talas om denna en del, och blev äntligen färdig att se den. Och jo, den var helt ok. Ganska underhållande, men kultklassiker vet jag inte om det blir ändå. 6/10
RunRiot
2018-10-20
Det börjar lovande, men schabblas sen bort. Behållningen är väl de utflippade karaktärerna, men slutet sög verkligen.
2018-05-13
Jodå den är rolig emellanåt, men blir lika snabbt väldigt förutsägbar. De kör ju samma skämt om igen vilket det ju går ut på. En del bra referenser till speciellt gamla slashers.
bnw
2018-01-07
Helfestlig!
StureStenhög
2017-07-16
Jag antar att den här filmen tappade mig redan på idéstadiet. Jag tycker att förvecklingskomedier är ganska jobbiga i största allmänhet, och den här var inget undantag. Jag satt bara och hoppades på att de skulle reda ut missförståndet så att filmen kunde börja handla om något annat istället, och det går ju lite emot hela grundidén. Jag kan möjligen uppskatta att de har lyckats fånga estetiken i de filmer som de skojar med, men förutom någon enstaka kreativ sekvens, så känns allt väldigt repetitivt, och antalet gånger jag skrattade var lätträknade
Bomkia
2017-04-30
Väldigt underhållande skräckkomedi. Härligt berättat. 4a.
Kaarin
2016-08-07
Minst sagt hysteriskt rolig film! Handlingen tar väldigt många oväntade svängar som är väldigt roliga på ett plågsamt sätt. Vill se den igen med sällskap av nån som inte har sett den för att se hens reaktioner!
sparriskrigarn
2016-07-19
Originell, rolig och härlig!
PiratDjinn
2016-04-30
Nä, nån skräckfilm var det ju inte, men det var den bästa komedi jag sett sedan raka spåret till Chicago. Klart sevärd.
ekneB
2016-03-25