3.2

Truly, Madly, Deeply

Nina och Jamie är verkligt kära i varandra. Men deras lycka grusas när Jamie plötsligt dör.

Originaltitel Truly Madly Deeply
Regissör Anthony Minghella
Manus Anthony Minghella
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Alan Rickman, Juliet Stevenson, Jenny Howe, Michael Maloney, Christopher Rozycki, Bill Paterson, David Ryall
Filmnummer 1967

2018-03-10
Fint stämningsfull och Stevenson är stark i huvudrollen. Aldrig något spektakulärt men känns äkta på något sätt. Inte en stark trea, men en trea.
Ninonette
2010-08-07
Älskade den här filmen. Så befriande med ett så högklassigt & realistiskt skådespeleri. Att Bachs musik är en del av filmmusiken gör det inte sämre!
Caltha
2009-04-22
Corny filmidé som funkar oväntat bra. Såg den mest bara för Rickmans skull, och blev positivt överraskad. Det kunde lätt blivit antingen ren "hjärtevarm komedi" med platta karaktärer, eller supersentimental gå-vidare-melodram, också med platta karaktärer, men känns i stället bisarrt realistisk. Jag tror det mest beror på de genomgående sjaviga karaktärerna, som känns oerhört levande. Särskilt glänser Stevenson i huvudrollen - jag köper verkligen hennes sorgearbete. Rickman klarar också balansgången mellan älskvärd och odräglig som rollen kräver med bravur. Deras kärlek känns fantastiskt vardagligt övertygande för att vara filmkärlek. Så ja, trots en hel del knäppa biroller och komiska incidenter blir det bestående intrycket vardagsnära trovärdighet, och det är inte fy skam.
Zipper
2009-04-04
Inte riktigt min typ av film.
DanielMott
2008-08-31
Välproducerat men kanske lite väl utslätat.
FrågaEwa
2008-03-30
hahaha det var det cepigaste filminfot
2006-04-30
Lite för tråkig emellanåt för att nå upp till en i övrigt välförtjänt fyra.
2005-10-05
En fin, välspelad, välskriven och omskakande film, som jag av någon anledning inte gillade så mycket som jag borde. Eventuellt var jag på fel humör. Måste ses igen.
Switch
2005-04-02
En sorlig, men vacker historia om att gå vidare. Jättebra skådespelarinsatser och ett jättebra manus.
Kongo
2004-05-26