Trolls

Vi får hänga med Poppy, den optimistiska ledaren av Trolls, och hennes totala motsats, Kvist. Tillsammans måste detta udda par ge sig ut på ett äventyr långt bort från den enda värld de känner till.

Originaltitel Trolls
Regissör Mike Mitchell (IV), Walt Dohrn
Manus Jonathan Aibel, Glenn Berger
Genre Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Anna Kendrick (röst), Justin Timberlake (röst), Zooey Deschanel (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Christine Baranski (röst), Russell Brand (röst), Jeffrey Tambor (röst), Aino Jawo (röst), Caroline Hjelt (röst), John Cleese (röst)

Skapad 2019-11-15 av Stygga-Vargen
Leksaker har kommit och gått och en del hann väl knappt se dagens ljus innan de försvann igen medan andra leksaker har hängt med i flera generationer. En leksak som varit med ett tag är Lyckotrol...   Läs mer »

Tatty
2023-01-28
Mysiga färgglada roliga trolls. Gillas!
Spook
2020-01-05
riktiga många härliga hits! anna kendrick är alltid bra.
2019-06-03
En ordentlig överraskning! Jag tyckte filmen verkade vara en riktig dussinfilm men det känns som det ligger ganska mycket tanke bakom. Artisterna har gjort ett jättebra jobb med animeringen och jag gillar hur filt-textur och annat känns i filmen. Den känns lekfullt och fantasifullt animerad på många sätt och dess färggladhet för mig glad! Visst finns här en bit cynism i hur artister lanserar låtar och hur kända slagdängor används är billigt, men jag gillar det! Och det är snygga och roliga mixer som används, och Kendrick är jättebra! Sen blev jag förvånad över hur rörd jag faktiskt blev på ett par ställen. Men den är ju inte jättebra, den är ganska enkel och en ska verkligen inte tänka för mycket på hur hemsk den egentligen är och hur många troll som måste ha ätits upp av Bergens. Men det är ett ganska fint budskap och en underhållande och charmig film om en har lite överseende. Stabil, trevlig och mysig trea!
2018-02-15
Helmysig, rolig och underhållande film med mycket bra musik. Dessutom är den väldigt snyggt animerad.
supermancover
2017-07-22
Rätt så mysig! Men ofta rätt tråkig och irriterar mig lite på "summan av kardemumman" i denna filmen. Musiken var bra.
Misslovemovie
2017-06-25
Musiken var helt klart bättre än själva filmen.
Mysharry
2017-06-02
En enkel och färgsprakande historia, med massor av sång. Jag ser delar av den minst en gång om dagen, för fyraåringen älskar den. Och jag får inte utslag för det. En enkel historia, en hel del humor, gömda pärlor här och där, och framför allt - en lagom längd!
GrandMaster_E
2017-04-16
Svårt att inte ryckas med av detta. Om än för stunden.
Metheuz
2017-04-06
Fanns någon smålustig birollsfigur men annars var det mest en massa sötsliskigt sjungande och trist handling.
Redfield4ever
2017-03-12
Alltså... Kändes knappt som en film överhuvudtaget. Bara en massa abrupta sång-inledningar (typ bara fyra FAKTISKA sånger) och ytligt trams som leder till en så överanvänd grundpremiss att jag redan har glömt den trots att jag såg den för tre timmar sen.