2.6

Triple 9

En grupp korrupta poliser pressas till att genomföra ett till synes omöjligt rån. De planerar mordet på en rookie-polis för att således iscensätta en "999", kod för skadad polis, som skall öppna deras möjligheter att genomföra kuppen.

Originaltitel Triple 9
Alternativ titel Triple Nine999
Regissör John Hillcoat
Manus Matt Cook
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor, Anthony Mackie, Woody Harrelson, Aaron Paul, Clifton Collins Jr, Kate Winslet, Gal Gadot, Teresa Palmer, Norman Reedus, Terence Rosemore, Michelle Ang, Michael K Williams, Luis Da Silva Jr, Armando Alonzo, Alexander Babara

2019-06-30
Alldeles för mycket B-film för att kännas stabil, alldeles för mycket A-film för att ha någon charm. Knappa två timmar kring massa pseudotuffa människor som man skiter fullkomligt i huruvida de lever eller dör blir rätt så tradigt i längden. Hade inte Harrelson gjort en oinspirerad halvfartsinsats, så hade man åtminstone kunnat se filmen för hans skull. (5/15)
Rele
2018-12-14
En film med många kända skådespelare. Jag tyckte inte att den var bra och därför ger jag en tvåa.
HansMoleman
2018-03-17
En totalt ospännande film. Svag tvåa.
Murvel48
2018-02-27
En imponerande rollista, minst sagt. Och alla levererar. En av de bättre actionthrillers på länge. Dock inte riktigt i Heat-klass.
Bomkia
2018-01-01
Jag uppskattade manuset som jag tycker känns fräscht. Inte direkt Heat, men ett bra försök. 3+
nufan
2017-12-31
Börjar asbra! Sen blir det sämre och sämre och slutar i något slags antiklimax.
ErikIllacia
2017-10-20
väldigt bra skådespel lyfter en annars ordinär film från en trea till en fyra. Bra foto också.
andmoreagain
2017-08-10
Kalkoninsatser av både Woody Harrelson, Aaron Paul och inte minst Kate Winslet. Annars är det en standardiserad heist-smörja som känns total onödig.
2017-07-03
Som Solidus skriver, det börjar mycket bra, men planar ut i massa annat. Alla är tuffa och det skjuts och skjuts. Mot slutet brydde jag mig knappast vem som gjort vad osv.
AjaxSwan
2017-05-09
Någorlunda ovanlig habil actionthriller. Grymma skådisar. Knapp fyra. 4:a (7/10)