2.3

Trigger Happy

Gangsterbossen Vic kommer ut från mentalsjukhuset och upptäcker att hans underhuggare har tagit sig stora friheter.

Originaltitel Mad Dog Time
Regissör Larry Bishop
Manus Larry Bishop
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Gabriel Byrne, Burt Reynolds, Henry Silva, Jeff Goldblum, Diane Lane, Ellen Barkin, Richard Dreyfuss, Gregory Hines, Kyle MacLachlan, Billy Idol, Angie Everhart, Michael J Pollard, Billy Drago

2015-02-03
En av raden av filmer på 90-talet som "inspirerades" av Tarantinos framgångar. Här får man film med en salig blandning av sköna och udda typer spelade av kul skådespelare i en hårdkokt film där man försöker leka med genrer och underhållande dialog. I sin bästa stunder så är detta kul underhållning men i sina sämsta stunder en röra. Tyvärr erbjuds fler sämre stunder än bra. 2+
Bomkia
2006-10-08
Väldigt konstig och relativt rörig film med bra skådespelare som slösas bort. 2a.
2006-02-02
Innan jag börjar gnälla ska jag bara säga att detta är en rolig och bitvis riktigt hårdkokt film. Och nu till gnället: Trigger Happy känns som ett hastverk, där mängder av hel- och halvkända skådespelare får vara med och leka film – alla efter sina egna premisser, och att det ska räcka för att bära hela produktionen. Det flirtas (eller drivs?) vilt med både noir- och maffiagenren, och bitvis är det fullkomligt lysande. Men som helhet vacklar det en hel del. Hur bra eller dålig filmen än är, så måste den ses.
Olrik
2003-04-29
Rätt tråkig. Kyle Maclachlan och Billy Idol förgyller denna soppa.