2.1

Trespass

Kyle och Sarah är ett lyckligt gift par som bor med sin dotter i en lyxig villa. Men en dag när de kommer hem krossas idyllen och deras hem invaderas av fyra män som tar dem som gisslan. De verkar vara ute efter pengar men snart visar det sig att ingenting är som det först verkar och alla involverade i gisslandramat har något att dölja.

Originaltitel Trespass
Regissör Joel Schumacher
Manus Eli Richbourg, Karl Gajdusek
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Cam Gigandet, Nicole Kidman, Jordana Spiro, Liana Liberato, Dash Mihok, Nico Tortorella, Ben Mendelsohn, Emily Meade

fridenpaden
2022-06-06
Trea i betyg mest för att jag gillar gisslan-filmer.
darkmist82
2021-11-02
Joel Schumacher tillhör en av de underskattade regissörer som jag tycker har gjort många intressanta, bra och udda filmer. Med Trespass lyckas han skapa spänning men saknar sitt unika skapande. Filmen blir lite enformig som gisslandrama och kanske lite gapig, även om det skulle kunna hända i verkligheten, och så saknar den djup, men spänningsmomenten är välskapade och det känns därför lite synd att denna film skulle bli Schumachers sista film. Filmen är dock ingen besvikelse men långt ifrån vad Joel lyckats med tidigare. Medelmåttig men med ljusa stunder.
2020-01-25
Ännu ett sätt att dra en slipsten. Det räcker egentligen med kombon "home invasion" och Nicolas Cage för att man ska bli glad, och det blir man. Filmen är tillräckligt intensiv för att aldrig blir tråkig, och skulle den ändå bli det så finns ju alltid Cage att falla tillbaka på. Ett litet plus är att få se Hollywoods mest överskattade skådespelerska på den nivå hon hör hemma. Allt som allt; en liten korkad pärla för folk som inte är tråkmånsar. (9/15)
2016-07-30
Vilken jävla skitfilm. Iofs oväntad på flera ställen men inte på ett bra uppbyggt sätt utan mer bara krystat och random. Blaj. Funkade ändå typ. Svaaaaag tvåa.
Murvel48
2016-02-04
En extremt osympatisk film. Mest en massa skrikande,
Tatty
2015-10-07
Spännande film ända från början till slutet. Bra skådespelare som gör rollerna utmärkt. Nicolas Cage och Nicole Kidman spelar bra.
ami86
2015-09-23
Väldigt osannolik handling och känns väldigt oorginell. Finns långt bättre home invasion-rullar därute.
GinNTonic
2015-09-13
Dum, meningslös och ej trovärdig.
AlbinWesley
2015-01-20
Välfungerande gisslanthriller, men utan mervärde.
Rele
2015-01-19
En film med många döda och flera inte så trovärdiga händelser. Jag ger en tvåa.