2.1

Tre män och en baby

Det var en gång tre ungkarlar, Peter, Michael och Jack. Alla tre hade bra jobb och levde ett sorglöst liv. Barskåpet var fyllt, festerna avlöste varandra och och flickvännerna kom och gick i en jämn ström. Allt detta hör till det förgångna - nu har de mött tjejen i sina liv! Hon heter Mary och är sex månader gammal.

Originaltitel Three Men and a Baby
Alternativ titel 3 Men and a Baby
Regissör Leonard Nimoy
Manus James Orr, Coline Serreau, Jim Cruickshank
Genre Komedi, Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Tom Selleck, Steve Guttenberg, Ted Danson, Nancy Travis, Margaret Colin, Alexandra Amini, Francine Beers, Lisa Blair, Michelle Blair, Philip Bosco, Barbara Budd, Michael Burgess, Claire Cellucci, Eugene Clark, Derek de Lint

Dele
2022-02-02
Svag betygstrea till en typisk ganska enkel 80-talskomedi som börjar riktigt sunkigt när huvudkaraktärer och konstraster presenteras men som sedan rycker upp sig visar lite hjärta och värme.
2021-09-26
Hej, jag är nybliven farsa! Jag tror ändå jag hade uppskattat denna film utan all igenkänning. Visst, det är en rätt simpel film, framför allt hela knarkintrigen känns lite instoppad för att dryga ut längden, men allt handlar om charmen. Framför allt Tom Selleck gör ett fint jobb att få fram värmen i den växande kärleken till lilla bebisen. Scenen när de alla tre sjunger bebisen till sömns tillsammans är sagolik. Ingen stor filmkonst, men ändå värdefull då denna typ av harmlöst charmig komedi med både skratt och kvalitet samt vackert foto och härligt soundtrack idag tycks utdöd.
myslas
2020-09-27
Ännu en sådan där helknäpp 80-talskomedi man älskade när man var ung. Det finns några kul scener men det här manuset är fullständigt bisarrt.
2018-10-07
Hyfsat underhållande på typiskt 80-talsvis. Det är en ganska kul historia som spelas upp, men det är ju samma historia som i det franska originalet, och då föredrar jag ändå den. Jag kan väl inte påstå att bebis-humorn faller mig i smaken, men den blir heller aldrig värre än jag står ut med den. Selleck/Guttenberg/Danson är dessutom en trio som det är svårt att riktigt ogilla. Tvåan får ses som ganska stark
2018-02-17
Fy vad jag hatar den här värdelösa filmen!!

2018-02-03
Söt bebis og Magnum.
Tatty
2015-01-02
En gammal film som är mysig och lagom rolig. Gillade att se på filmen när jag var mindre men nu är den okej att kolla på när den väl dyker upp på tv.
2014-11-13
Vilken härlig klassiker detta är, inte lika bra som när man var yngre men håller fortfarande och sparkar skiten ur många av dagens komedier. Det är en otroligt charmig och härlig berättelse som vi får hänga med på och Tom Selleck, Ted Danson och Steve Guttenberg är perfekta i sina roller.
Taandborste
2014-03-10
En av livets stora frågor; Varför har Spock regisserat den här?
mikaelfalt
2012-12-10
Funkar absolut en slö kväll för en nybliven farsa :)