3.3

Trasiga änglar

Tre högst skyldiga straffångar på Djävulsön lyckas fly från fängelset. Innan de flyr från ön ämnar de stjäla förnödenheter från en butik, men råkar istället bli anställda för att laga taket. Uppifrån taket får de god inblick i familjens problem och bestämmer sig, hederliga förbrytare som de är, att hjälpa dem.

Originaltitel We're No Angels
Regissör Michael Curtiz
Manus Ranald MacDougall
Genre Komedi, Kriminalare, Romantik, 50-tal
Skådespelare Humphrey Bogart, Joan Bennett, Peter Ustinov, Leo G Carroll, Basil Rathbone, Aldo Ray, John Smith (I), Gloria Talbott, John Baer, Lea Penman

Lotso
2014-07-17
I sin helhet en stört skön film med tre fantastiska huvudrollsinnehavare, en intressant handling och med en perfekt humor. En svart komedi kring juletid med ingen snö eller tomte alls i sikte, ändå lyckas den vara hittills bäst bland mina julfilmer.
Jonas77
2012-03-23
Julkomedi där Bogart och hans kompisar spelar bovar ungefär lika farliga som Björnligan.
Astrojacob
2010-04-12
Helt bedårande att se Bogey o min specielle favorit Peter Ustinov i en ren feelgoodkomedi. Var först skeptisk o saknade Bogeys cigg o slitna rock, men har stortrivdes i rollen som godhjärtad galning. Eftersom den var kryddad med småhumor rakt igenom utan att bli löjlig så får den en svag men ändå Fyra. Bara att se Bogey i komedi är värt pengarna.
Redwood
2009-11-19
En sån här film är det omöjligt att inte tycka om - i grund och botten. Storyn är härligt julsentimental, manuset svämmar över av kvicka repliker/situationer, och så är filmen sevärd för skådespeleriets skull: Bogart är härlig när han spelar "against type", Aldo Ray är en bortkommen kvinnotjusare och Peter Ustinov briljerar med sin extremt torra brittiska humor. Basil Rathbones kusin Adrian är en skurk väl jämförbar, i sin miserabilitet och sitt julhatande, med Potter i Livet är underbart. Men jag har en naggande känsla av att filmen inte ger mig så mycket, att den inte kommer att stanna kvar på näthinnan efter en tid (jag såg den igår), vilket mina favoritfilmer gör. Därav får den bara en 3:a - om den euforiska känslan håller i sig efter två veckor komme rjag att höja betyget. 'Tis the season to be jolly...
jimmyringo
2008-01-25
En underhållande och charmig rulle med en helskön trio skådisar.
RG512-DEPT
2007-11-04
Hade inga större förväntningar innan men jag blev positivt överraskad! Riktigt bra film!
DonActive
2007-11-04
Mycket bra film som är varm och rolig rakt igenom. Helt oväntat en solklar femma.
NHL
2007-10-30
Stark rollbesättning och en ganska mysig inramning på filmen. Dock är det rätt händelselöst. Tar lite fart när filmens behållning Basil Rathbone kommer in i filmen som den rike och uppblåste farbrorn. Han gör en storartad insats. Svag trea.
Czechflash
2007-10-23
Håller helt med Flonk, inledningen, ja de första 45 minuterna, känns trista. Sen dyker Basil Rathbone upp och får fart på allt och alla och då blir det roligt och klart bättre. Synd på inledningen.
goeran
2007-10-20
Ganska underhållande film med många kända stjärnor.