2.5

Tragedi i tre akter

Mästerdetektiven Hercule Poirot ser fram emot en behaglig vistelse hos goda vänner i Acapulco, Mexiko. Idyllen förvandlas dock snabbt till en brottsplats, när en efter en i sällskapet faller offer för en giftmördare. Poirot vill inledningsvis inte acceptera brottsrubriceringen. Strax tar han på sedvanligt manér kommandot över utredningen.

Originaltitel Murder in Three Acts
Regissör Gary Nelson
Manus Scott Swanton
Genre Kriminalare, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Peter Ustinov, Tony Curtis, Emma Samms, Jonathan Cecil, Fernando Allende, Pedro Armendáriz Jr, Lisa Eichhorn, Dana Elcar, Frances Lee McCain, Diana Muldaur, Nicholas Pryor, Concetta Tomei

2015-03-17
Klart sämst hittils i Poirot-serien med Ustinov i huvudrollen. Saknar charm och klurighet som lyfts fram i övriga. Och 80-talet är inte rätt miljö helt enkelt!
2015-01-02
Nio av tio gånger är David Suchet mitt förstaval när det kommer till att gestalta Agatha Christies detektiv Hercule Poirot. Undantaget är filmen "Döden på Nilen" där Peter Ustinov sköter sig alldeles, alldeles utmärkt i en minst lika bra film. Här återser jag Ustinov som Poirot i en film som är långt från mästerlig. Det är inte dåligt men samtidigt ännu längre från att vara bra. Jag är snäll som ger den godkänt då varken historia, karaktärer eller skådespelare är särskilt glädjande. 2+
C_Gable
2010-05-04
David Suchet är mycket bättre som Poirot.
djonipony
2004-01-03
håller med BNW, just när han kommer dör folk som flugor - och man VET att folk kommer dö så d blir bara tråkigt när folk chockade berättar att nån ny dött - so what?, det visste vi ju. filmen jobbar upp sig i o med poirots redogörelse för hur allt gick till, i slutet av filmen, men ingen film man kommer ihåg direkt.
bnw
2003-12-25
Undrar om det inte är Hercule själv som är seriemördare eller så, så mycket som alltid händer där han drar fram...
Filmgalning
2003-12-25
Rätt usel. Lite väl krystade karaktärer och mycket lätt att räkna ut vem den skyldige var.
silfo
2003-12-25
Roande, men långt ifrån mästerlig.