Blood Creek

25-årige Evan Marshall återser sin bror Victor som varit försvunne en längre tid. När Victor kommer tillbaka bestämmer de sig för att hämnas på de som gjort honom illa men deras hämnduppdrag tar de till ett hemskt ockult experiment som går ända tillbaka till tredje riket.

Originaltitel Town Creek
Alternativ titel Blood Creek, Creek
Regissör Joel Schumacher
Manus David Kajganich
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Dominic Purcell, Henry Cavill, Michael Fassbender, Emma Booth, Shea Whigham, Rainer Winkelvoss, László Mátray, Lynn Collins

darkmist82
2021-11-02
En udda film att komma från Joel Schumacher, men den fungerar, även om den mestadels bara går ut på att skydda sig från en zombieliknande nazistvampyr. Filmen har spänning men saknar djup och verkar fokusera på att huvudkaraktärerna ska överleva. Den blir därför i slutändan medelmåttig, men underhåller för stunden.
Robkiller
2018-01-10
Nä, det här var inge vidare... rätt tråkig redan från start och det blir inte bättre, trots nazivampyren.
idd
2014-06-01
Helt ok tramsrulle! Zombiehästen är definitivt en höjdpunkt!
Taliah
2013-12-23
Helt ok! Nazi hunters är alltid kul.
Terran
2013-11-10
Inte ens Fassbender och en mordisk zombiehäst kan rädda denna från ettan. Riktigt uselt.
Greigh
2013-05-18
Fantastiskt onödig skitfilm med fula effekter!
andrabullar
2012-12-30
Helt okej skräckfilm. När jag köpte filmen och läste på baksidan trodde jag väl inte precis att det skulle vara en seriös film med helt okej skådespelare. Den är ologisk på sina ställen och handlingen är väl inte mycket att hänga i granen men det var ett skönt, klassiskt "fast i huset/gården"-tema på filmen
ladyvengeance
2012-12-30
Den är ju för dålig för att vara bra, men ändå så mycket bättre än man trodde.. Stark tvåa, får det bli.
FourTwenty
2012-02-09
Helt okej faktiskt, riktigt välgjord film med mycket bra ljud. Långt ifrån Schumachers bästa men absolut sevärd!
MaraJade
2011-10-28
Lovande inledning och Michael Fassbender var bra (som vanligt) men annars så gav inte filmen så mycket.