3.7

Tower

Dokumentärfilm som rekonstruerar den skolskjutningen Charles Joseph Whitman var ansvarig för på University of Texas 1966. Filmen blandar vittnesmål med animerade rekonstruktioner.

Originaltitel Tower
Regissör Keith Maitland
Manus Keith Maitland
Genre Animerad, Dokumentär, 2010-tal
Skådespelare Violett Beane (röst), Blair Jackson (röst), Monty Muir (röst), Chris Doubek (röst), Karen Davidson (röst), Louie Arnette (röst), Reece Everett Ryan (röst), Josephine McAdam (röst), Aldo Ordoñez (röst), Vicky Illk (röst)

Jompalompier
2017-11-27
Wow, vad bra! Precis som Krille80 säger så blev den fantastiskt och nsgelbitande levande med hjälp av animationerna och sättet den är berättad på. Nästintill fascinerande hur lite som har förändrats på över 50 år. Rekommenderas varmt!
2017-06-30
Intensiv, spännande och fantastisk sevärd dokumentär om skolskjutningen på University of Texas 1966. Arkivbilder och intervjuer har kombinerats på ett fantastiskt sätt med animationer som gör denna dokumentär bättre än flesta vanliga spelfilmer. Att historien utspelas, praktiskt taget, i realtid gör hela historien nagelbitande. Jag älskar också att fokus ligger på offren och människorna som gjorde hjälteinsatser och inte på mördaren. Ett måste för alla som har minsta intresse av dokumentärer. 4+