Towards Evening

Professor Ludovico Bruschi är en gammal kommunist vars önskan är att leva i en ordnad och socialt rättvis stat. Men hans liv förändras drastisk när han får ta hand om sitt barnbarn Papere och när han har vant sig vid det anländer Papere mor Stella.

Originaltitel Verso sera
Alternativ titel Dans la soirée
Regissör Francesca Archibugi
Manus Francesca Archibugi, Gloria Malatesta, Claudia Sbarigia
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Marcello Mastroianni, Sandrine Bonnaire, Giorgio Tirabassi, Victor Cavallo, Veronica Lazar, Paolo Panelli, Giovanna Ralli, Gisella Burinato, Pupo De Luca, Antonella Attili, Carla Calò, Zoe Incrocci, Lara Pranzoni, Dante Biagioni, Stefano Arditi, Fabio Bus

MaraJade
2010-06-12
Hmmm...det tog mig tre omgångar att ta mig igenom denna film, inte för att den var direkt dålig, den var inte extremt seg heller, den var bara väldigt ljummen att se på. Marcello Mastroianni som en gång i tiden var en av de snyggaste skådespelare som vandrat på denna jord har i denna film blivit gammal, han är fortfarande en bra skådespelare men han åldrades inte alls bra och storyn är aldrig riktigt sevärd.