2.9

Torpeden

En författare, som också är polis, kontaktas av en lönnmördare som vill att han ska skriva en bok om sitt liv. En av stans mäktigaste företagsledare gillar inte iden och genast är båda indragna i ett dödligt spel.

Originaltitel Best Seller
Regissör John Flynn
Manus Larry Cohen
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare James Woods, Brian Dennehy, Victoria Tennant, Allison Balson, Paul Shenar, George Coe, Seymour Cassel, Mary Carver, Anne Pitoniak, Sully Boyar, Kathleen Lloyd, Charles Tyner

2019-05-25
Jag gillar den lite udda storyn här, men det är å andra sidan Larry Cohen som skrivit manus. Woods och Dennehy funkar fint ihop och 80-talet lyser starkt så att säga. Med ett lite roligare slut kunde det blivit en 4:a.
Andreas_
2013-09-21
En bra 80 tals rulle med riktigt härlig 80 tals atmosfär och musik, samt två lysande skådisar i huvudrollerna, Brian Dennehy och James Woods. Dom har riktigt bra kemi ihop och tillsammans med den suveräna musiken så höjer dom filmen ett snäpp, för själva filmen är lite småtrist även om den är riktigt välgjord. Det blir en Medel 3:a som dock nosar på en Stark 3:a för denna actionthriller.
chow666
2012-04-01
James Woods och Brian Dennehy <3
dudson
2010-09-03
Njaee så där lagom bra...Det som gör filmen sevärd är Woods&Dehenney Lysande skådespeleri.. Annars är storyn löv-tunn hehee....
mystepho
2008-03-17
Woods är hur bra som helst i denna otippade thrillern. Den imponerade på mig rejält och har en hel del Mann-influenser känns det som. Schysst musik dessutom! 6/10
FREEMAN.JACK
2007-06-15
klassiker
yangbo
2007-05-31
en klart positiv överraskning för min del
Bomkia
2006-06-25
Storyn var .. oväntat och inte särskilt bra, men Woods och Dehenney funkar bra ihop och lyfter filmen till en trea.
Andy_B
2006-05-03
jösses vilken cheezy slutlåt på en ganska ordinär film. Möjligtvis vill man se den för Woods...kanske för att Cohen skrivit manus men njee...
FilmGuden
2005-07-19
Höjer till en medium trea. James Woods briljerar som starkast! Brian Denehy mest buttrar. Rätt okey film i övrigt.