2.7

Tommy Boy

Festprissen Tommy Callahan har verkligen gjort sitt bästa för att bränna ljuset i båda ändar. Men efter sju år har Tommy till slut tagit sin examen, och fått ett lätt och relativt välbetalt jobb hos Callahans bildelar. Då han återvänder hem får han höra fler goda nyheter, hans pappa ska gifta sig och Tommy kommer att få en sådan styvbror som han alltid önskat sig. Men snart hopar sig problemen och familjeföretaget är på väg att gå i konkurs. Därmed får Tommy ge sig ut på luffen med sin pappas högra hand, en självbelåten revisor.

Originaltitel Tommy Boy
Regissör Peter Segal
Manus Terry Turner, Bonnie Turner
Genre Komedi, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Chris Farley, David Spade, Brian Dennehy, Bo Derek, Dan Aykroyd, Julie Warner, Sean McCann, Zach Grenier, James Blendick, Rob Lowe
Filmnummer 1931

2015-01-02
Här får vi en film där radarparet Farley och Spade fungerar riktigt bra tillsammans. Farley är som vanligt sitt härliga, stora charmtroll som underhåller till fullo och Spade en skön motpol. Lättsam och rolig film som inte är helt originell men väldigt trevlig.
Körsbär
2014-08-23
Skön komedi med en del sköna skratt :) Mycket svag fyra :)
Taandborste
2014-08-11
Söt och lättsam, Spade och Farley var en ganska udda och fin duo tycker jag.
yrkeschaufföre
2014-05-05
I den här balanserar Farley precis på gränsen. Den är mysig och hjärtlig med många komiska inslag.
dudson
2013-08-15
En värmande fantastiskt rolig komedi med en hysterisk Chris Farley som retard och David Spade som en irriterande myra..en film man inte kan sluta garva till#) 4a
kanemura
2013-02-04
Mysig. En hel del skämt missar fullständigt, men ett par roliga grejor är det helt klart!
Henkepedia
2011-11-04
Detta är en gammal favoritfilm som inte är lika rolig nu som när jag var ung men ändå sevärd.

2011-09-24
Jag klarar inte sånt här. Jag ser liksom inget roligt i det.
strat_abuser
2011-08-26
Hyffsad komedi som måste ses av en enda anledning.. Chris Farley!
Fermis
2011-08-11