2.9

Tokyo Zombie

Historien om två arbetare på ett brandsläckarföretag som av råkar ta livet av sin chef. Den fösta tanken som slår dem efter incidenten är att slänga hans kropp på "Black Fuji", ett berg av skräp. Väl på plats bryter helvetet lös.

Originaltitel Tôkyô Zonbi
Regissör Sakichi Satô
Manus Sakichi Satô
Genre 2000-tal, Action, Komedi
Skådespelare Tadanobu Asano, Shô Aikawa, Arata Furuta, Erika Okuda, Hina Matsuoka, Harumi Sone, Kazuo Umezu

Zebulonm
2018-08-08
Kass
zonk
2009-09-18
underbar zombiekomedi/buddy-movie med mycket slapstick.. första halvan känns klart starkare dock..
dubbdäck
2009-05-14
en "zombiekomedi" med få levande döda och ännu färre humoristiska inslag :(
amam
2008-04-23
Rolig zombiekomedi, bitvis lite långsam men aldrig dålig. Homoerotiken som dök upp hela tiden mellan de två killarna var riktigt kul. En solid trea. : )
aminah
2007-12-05
har sett den flera gånger och skrattar lika mycket varje gång...och det finns ett djup i den oxå om man vill läsa in det! otrolig zombie-film-självdistans...lysande
ekman
2007-11-17
Kanske den enda filmen i världen i den synnerligen smala genren jujutsu-film (en nära släkting till karatefilmen). Har en hel del poänger, men är alldeles för seg för att förtjäna ett högre betyg.
Yarbles!
2007-07-17
Klockren! om man gillar japansk humor och Tadanobu så klart!
Dragula
2007-02-16
HAHA, som Shaun of the dead blandat med Kung fu Hustle. Lysande ihopkok.
matti_jaaaro
2007-01-14
Jag har sett min beskärda del av zombiefilmen men den här var fan en av de värsta sömnpillren jag sett... beskrevs på IMDB som en blandning mellan "shaun of the dead" och "kung fu hustle" ... snarare en blandning mellan "karate kid" och "forrest gump"
Mola
2007-01-11
Ha ha först att kommentera är inte illa. Att man vågar göra en sån här film säger allt. Det märks att alla hade kul och ingen var rädd för att bjuda på sig själv. Kul att se i samband med att se Land of the Dead kan tilläggas.