1.2

Titanic II

På hundraårsdagen av Titanics förlisning så lämnar det nybyggda Titanic 2 hamnen för att fullborda den resen som det första Titanic aldrig lyckade göra. Men en tsunami drar med sig ett gigantiskt isberg som får skeppet att förlisa på samma ställe dom den första Titanic gick under. Så besättningen och passagerarna för göra allt vad dom kan för att överleva tills hjälpen anländer. Men som med det första Titanic så är hjälpen långt borta.

Originaltitel Titanic II
Alternativ titel Titanic 2
Regissör Shane Van Dyke
Manus Shane Van Dyke
Genre Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Shane Van Dyke, Marie Westbrook, Bruce Davison, Brooke Burns, Michelle Glavan, Carey Van Dyke, DC Douglas, Dylan Vox, Josh Roman, Michael Gaglio, Kendra Waldman, Amin Joseph, Erica Duke, Sarah Kathryn Harrison

StureStenhög
2019-02-13
Det är sannerligen inte en bra film det här, men den är ganska underhållande ifall man har en förkärlek till pajiga katastroffilmer. Scenariot och händelseförloppet är dumroliga i sig, och de usla effekterna har en viss charm. Kul också att filmen totalt skiter i alla ombord så länge som vår huvudperson klarar sig. Brooke Burns är kanske inte helt övertygande som polarforskare heller. Tvåan är ändå hyfsat stark, mycket kan man säga om Asylum, men tråkiga filmer gör de sällan
2017-12-18
Ha, ha, ha! Den här filmen var bara så skrattretande. Tänk att det finns pengar att göra sånt här....
stgurgel
2016-09-26
Usel bortom det mänskligas gtäns
F-M-J
2016-08-14
Ett fynd i b-films universumet.
recencent96
2014-08-22
Jag blir bara förbannat på det här skitföretaget Asylum, det är inte charmigt längre!
nestle
2014-03-22
Värdelös film. Se den inte!
Simon_19
2014-02-19
"Dicaprio är grym, men det håller inte", garvade tills jag nästan dog. Varken DiCaprio eller något av värde är med i denna film. Haha!
gotler
2013-10-22
Underbar!
NoWireHangers
2013-09-25
Standard-lågbudget-katastroffilm, varken mer eller mindre.
vicidoman
2012-12-21
Den heter Titanic 2! TITANIC 2?!