Tiptoes

Stevens flickvän blir gravid vilket orsakar bekymmer, eftersom Steven kommer från en familj av dvärgar och han är den enda som inte är det, vilket betyder att barnet har stora chanser att bli dvärg.

Originaltitel Tiptoes
Regissör Matthew Bright
Manus Bill Weiner
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Gary Oldman, Matthew McConaughey, Kate Beckinsale, Debbie Lee Carrington, Patricia Arquette, Peter Dinklage, Ed Gale, David Alan Grier, Marcia DeRousse, Kacie Borrowman, Michael J Anderson, Cherub Freed, Alexa Nikolas, Brittney Guzman, Santiago Segura

2017-08-07
Filmen verkar inte veta om den vill vara seriös och ta upp ett intressant ämne eller en kass rom-com. Funkar inte alls särskilt bra. Alldeles för tråkiga karaktärer för att bry mig på riktigt och inte tillräckligt lättsam för att bara slötitta på och underhållas.
2016-10-24
Nej, den här föll mig inte i smaken.
GroundhogDave
2015-04-18
Drama som inte väjer för ett både allvarsamt och avslappnat förhållande till dvärgväxt som socialt och fysiskt handikap. Knepig balansgång men med utmärkta skådespelarinsatser. Kräver sin publik. ( och ett bättre slut ).
Pembleton
2014-06-28
Kanske den sämsta film som har gjorts, men mycket underhållande som provkarta över varför.
unketknyte
2014-06-21
Usel rakt igenom
Docklands
2013-01-30
Skönt att se att det inte bara vara jag som blev förvirad av den här filmen. Men är svag för dvärgar som borttas, knullar runt och slås. så den får en tvåa i alla fall =)
Xenox
2012-07-15
Kul att se Gary Oldman som dvärg. Filmen var underhållande och över förväntan.
MaxMackan
2012-05-10
Sjukt förvirrad film. Det är typ 5 olika filmer och ja.... Den saknar totalt fokus.... Vad hände? Ingen aning.
Les_Sourcils
2009-10-03
SE DEN INTE!!! Jag förstår inte att jag orkade se hela filmen, jag hoppades väl på att den skulle bli lite bättre. Manus, regi, skådespelarinsatser, inget var bra. Förstår inte ens hur de kunde få ihop pengarna till den!
heeeello
2008-10-08
Den börjar bra men sen blir det bara sämre och sämre! En sak som jag stör mig massvis på är att dom inte har ett riktigt barn i de flesta scenerna och det blir därför konstiga vinklar. En anna väldigt konstig vinklel är när de två huvudkaraktärern pratar med varandra i telefon. Matthew får man se som man brukar få se folk på lite avstånd, man ser honom och lite av hans omgivning, Kate får man se superinzoomad på munnen eller ett öga och så - supermärkligt! Det är inte som om det är nån viktig scen i filmen, det sägs inget upprörande eller så, så det finns ingen anledning till att dom skulle ha en sån inzoomning just på henne.