3.2

Time Out

Vincent verkar ha fullt upp med sitt jobb med dagar fullspäckade av möten och affärsresor. Men Vincent professionella liv är helt påhittat. I själva verket har han fått sparken. Men han har inte klarat av att berätta det för någon, inte ens sin fru. För att hålla skenet uppe, uppfinner han en prestigefylld FN-tjänst i Geneve. Att hålla lögnen vid liv blir en heltidssysselsättning.

Originaltitel L’emploi du temps
Regissör Laurent Cantet
Manus Laurent Cantet, Robin Campillo
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Karin Viard, Jean-Pierre Mangeot, Serge Livrozet, Aurélien Recoing

Skapad 2019-12-13 av weng-weng
Time Out känns som en korsning av de franska filmerna Harry- en vän som vill dig väl och Mänsklighet. Den blandar dubbelheten och lögnen från den första medan den plockar det långsamma tempot ...   Läs mer »

Kiamal
2023-01-07
Sorglig, något tung, ibland engagerande, stundtals något platt, skildring av en gåtfull individ och vederbörandes relationer.
Flonk
2010-05-17
Laurent Cantet levererar ännu en gång en lågmäld sorglig och medryckande film. Tyvärr aldrig med det där lilla extra, däremot klart godkänt.
haajen
2009-12-14
För tunn f att gripa tag i mig, ngn direkt spänning infinner sig inte. Välspelat och inte tråkigt men inte heller det jag förväntat mig, ska se Motståndaren som tydligen bygger på samma sanna historia.
Snah
2009-05-21
Intressant tema med skammen som leder Vincent in i en ond spiral, bra skådespelare, men bitvis ett riktigt sömnpiller.
groundhurst
2008-04-20
För lång, men annars bra. Bra skådis(ar).
2008-01-09
Bra stämning, bra skådespel, bra musik, hyfsad film. (8+/15)
Czechflash
2007-07-12
Bra, men kunde varit bättre, speciellt om man avslutat filmen så som fallet filmen är baserad på gick till. Fint skådespeleri och en lågmäld stämning rakt igenom som håller spänningen uppe trots att det inte händer så mycket. Stark trea.
LasseKongo74
2007-03-15
Mycket bra. En tendens att bli lite seg emellanåt men annars finns inget att gnälla på.
van
2006-07-14
Att lyckas väcka så mycket ångest är en enorm bedrift! Jag valde mellan en stark fyra och en svag femma. Äh jag tyckte den var så pass gripande att det får bli en svag femma.
benjamin
2004-07-12
fan... jag somnade när jag såg denna.. men den var bra, men inte så bra! jag missade tyvärr flinet i slutet!!