2.4

Tillträde förbjudet

Robert, 14 år bor i en förort till Göteborg tillsammans med sin lillebror och mamma. Mamman jobbar väldigt mycket för att klara ekonomin så Robert får ta ansvar hemma. Han tvättar, diskar, städar och tar hand om sin lillebror. Robert försöker men känner att han inte får någon uppskattning och blir lika älskad som sin bror. Det skapar aggressioner, känslor han inte kan kontrollera. På avstånd har han förälskat sig i Daniela. För att vinna hennes hjärta köper Robert en moped på krita av en lokal gangster, men när han inte kan betala kastas han in i en ond cirkel av våld och svek. Ett drama om att växa, finna kärlek och övervinna sina värsta rädslor.

Originaltitel Tillträde förbjudet
Regissör Martin Högdahl
Genre 2000-tal, Kortfilm
Skådespelare Oscar Rydelius, Cecilia Frode, Niclas Larsson, Rahim Ahmetivic, Anna Brobeck

Christofer
2007-01-07
Cecilia Frode är alltid lika bra. Karaktären hon spelar är dock välrdens sämsta mamma. Bara en sån sak som att dra hem en snubbe och ha högljudd sex när barnen sover i rummet intill. Wack. För övrigt fattar jag inte varför så många dissat den här filmen. Den är betydligt bättre många andra kortfilmer av den här längden.
Klonkan
2004-08-07
ganska sumpig
mandarin_80
2004-08-04
Ganska rolig fjortis-skildring, ändock aningen klyschig emellanåt. Killen som spelade Robert gjorde en fanatastisk insats!
rvnlrd-
2004-08-03
Inte så bra denna heller. Får nog göra en egen kortfilm och visa hur det ska gå till :) Kände en av Danielas kompisar btw ^__^
2004-08-03
varför missar jag alla novellfilmer hela tiden för??????