1.8

Tillbaka till den blå lagunen

En änka, hennes dotter och en ung föräldralös pojke blir strandsatta på en öde ö. Änkan försöker att uppfostra dem till att leva ett civiliserat liv men ger snart upp. När änkan dör är barnen åtta år och får då uppfostra och klara sig själva.

Originaltitel Return to the Blue Lagoon
Regissör William A Graham
Manus Leslie Stevens (I)
Genre Drama, Romantik, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Milla Jovovich, Brian Krause, Lisa Pelikan, Nana Coburn, Courtney Barilla, Garette Ratliff Henson, Emma James, Jackson Barton

2020-09-11
Första filmen har ändå sin charm för sin tid även om den inte direkt är bra, men det här är bara som en mycket mycket sämre kopia.
Starkbröl
2021-11-10
Premissen är skrattretande (den förra filmens barn hamnar tillbaka på ön...) och all sensualism från den första filmen är borttrollad. Ändå är filmen bara riktigt tråkig, inte så usel som det sägs. Det är inte ens speciellt mycket Milla-tutte för pengen.
2018-01-20
Vidrigt dålig!!!

2015-08-03
Ett napp från botten...!
2014-11-21
1991-92 var jag 11-12 år och jag och en kompis skulle se denna film med våra nya "Flickvänner". Även om man inte hade så stor koll som 11-12-åring så var och är denna film en väldigt bra film att se tillsammans med sin tjej. Kanske inte förstavalet för en ung kille men vad gjorde man inte för tjejer. En film med bara bra minne för mig. 3+
Tatty
2014-09-18
Lite seg men ändå bra och spännande. Tycker nog ettan är bättre.
Craxyknas
2014-08-08
Söt. Gillade slutet.
Frickis
2013-06-05
Visst är killen i filmen sonen från den första filmen som växt upp....
MaxMackan
2013-04-17
Mest poänglösa uppföljaren någonsin kanske? Man ser till att kunna göra exakt samma film en gång till, men utan något av det intressanta. Det intressanta med konceptet är ju hur två barn växer upp och själva tvingas lära sig om vad som händer med dem när de växer upp och deras totala naivitet kring mycket. Här passar man på att slänga in en karaktär som lägligt nog förklarar allt innan hon försvinner ur handlingen. Så kvar är bara oerhört tråkig och extremt dåligt spelad upprepning utan nerv.
Elizadushkufan
2012-03-14
Söt film, bra skådespel. Gillar den!