2.1

Tillbaka till Bromma

1994 gick Anders, Steven och Kenneth i samma klass på Bromma gymnasium och följdes av dokumentärfilmaren Martin. I dag är de 37 år gamla, fortfarande kvar i Bromma men i olika skeden av livet. När dokumentärfilmaren ger sig in killarnas vardag igen visar sig det sig att livet i Bromma rymmer mer dramatik och humor än någon kunde tro.

Originaltitel Tillbaka till Bromma
Regissör Martin Persson
Manus Martin Persson, Peter Magnusson (II)
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Peter Magnusson (II), Hanna Alström, Sandra Huldt, Julia Ragnarsson, Andreas Utterhall, Adam Nordlund, Oskar Thunberg, Veronica Dahlström, Martin Persson, Aliette Opheim, Yngve Dahlberg, Richard Forsgren, Johan Hallström, Lisa Henni, Ann-Sofie Kylin

päronanton
2018-04-10
Alltså, Peter Magnusson är en duktig komiker, men jag tycker inte alls denna rulle vara något, har en sett den en gång så räcker det.
2018-02-26
Stängde av skiten!!!
HerrNenne
2018-01-07
Jag gillar ju Magnusson och det finns en del bra bitar här, men det är gjort för att vara rätt jobbigt att se på, och jag gillar inte sånt.
2017-12-27
Saknar den värme och äkthet som gjorde Blomstertid så bra, men fortfarande helt okej!
fridenpaden
2017-10-07
Har egentligen svårt för Peter Magnusson och den typen av humor som heybaberiba-gänget håller på med men filmen har så många bra vändningar och jag tycker att det funkar med alla karaktärer och deras resor. Överraskande bra.
Christofer
2017-08-27
Var 100% övertygad om att den skulle vara rikskass och blev därför glatt överraskad över att det faktiskt gick att kolla på. Mitt i all sin enfaldhet fanns det ändå några roliga stunder med något hyfsat karaktärsporträtt och relationsproblematik.
jlam
2017-06-08
Fyndigast är när han överraskar sambon med att berätta att jobbet är över, eller repliken i början: "Hur länge har ni varit ihop? -Sedan vecka 3!" Klart sämre manus än Magnussons tidigare.
Illville
2017-01-09
Lite överspelat här och där, men filmen har sina (tragi)komiska stunder.
lyssander
2017-01-07
Denna film borde egentligen ha en tvåa. Men eftersom jag är uppvuxen i Bromma och känner igen mig i miljöerna och typerna i filmen så får det bli en svag trea.
Murvel48
2017-01-03
En tragikomisk liten pärla.