2.9

Tidningspojkarna

När Pulitzer och Randolph Hearst höjer distributionspriset för tidningspojkarna i New York bestämmer dom sig att strejka.

Originaltitel Newsies
Regissör Kenny Ortega
Manus Noni White, Bob Tzudiker
Genre Drama, Familjefilm, Musikal, 90-tal
Skådespelare Robert Duvall, Christian Bale, David Moscow, Max Casella, Luke Edwards, Gabriel Damon, Marty Belafsky, Bill Pullman, Ann-Margret, Kevin Tighe, Jeffrey DeMunn, Michael Lerner

pufred
2013-02-13
Disneymusikal med Christian Bale som ung. Hade varit bättre om de gjort den som vanlig drama utan musikalinslag. Sångerna/sångarna är inte så värst bra.
BrutusBeefcake
2012-12-09
Väldigt bra sånger och mysig handling.
jonbo
2010-11-04
Ska inte en musikal ha bra sånger o sånginsatser?
Blink182
2010-03-12
jag vet inte. Helt ok för att va en musikal. men det finns så mycket bättre
lucky_star
2006-06-23
Vore shysst om nån som sett denna filmen kunde skriva till mig och berätta var ni fick tag på den. Vill se den!
Muzzic-Maria
2006-05-14
Vore kul att se nån dag... men var får man tag på den?
Sammy_M
2006-04-16
Den är bara så gulig, med otrolig bra skådisar som t.ex Christian Bale. Jag tyckte om den och ger en Stark 4.
humlan80
2004-07-20
hehe.. det är ju en musikal från början! Såg den när jag gick i 7an (tror jag det va..) lääänge sen iaf! Tyckte den va bra då!
knutsson
2003-04-24
Den får en trea, som den inte alls är värd, för kampviljan hos de unga gossarna. När de sloss mot strejkbrytare med nävar och tillhyggen, har jag svåt att sitta still i soffan. Musikalvarning utfärdad!!!