3.5

Thriller in Manila

Filmen handlar om "Thriller in Manila", som var århundradets boxningsmatch. Muhammad Ali och Joe Frazier gjorde upp i ringen. Dokumentären fokuserar också på skeenden kring matchen, till exempel hur Muhammad Ali hjärntvättades av Nation of Islam.

Originaltitel Thrilla in Manila
Regissör John Dower
Manus John Dower
Genre Dokumentär, 2000-tal

OffTheGround
2015-08-27
Boxning - en dramatisk och idiotisk sport.
erik.p
2015-08-11
Titeln fel, filmen heter "Thrilla in Manila"...hel tok dokumentär, men väldigt ensidigt vinklad till Fraziers fördel. "When we were Kings" klart bättre film.
Rele
2015-08-07
En bra dokumentär. Ali var en bra boxare, men inte så trevlig mot andra människor.
jp
2013-12-02
Omöjligt att inte bli irriterad på Ali. Frazier därimot.
filmfreak1
2011-11-25
RIP Joe Frazier, för alltid större än divan Ali
kanzi
2010-12-05
Intressant men ganska upprepande.
Hypostas
2010-12-03
Märkligt vad man kan få ut av en film. Min slutsats var snarare vilket vansinne den här typen av "underhållning" egentligen är. "Jag har sett 8 boxare dö i ringen".
HerrFågelsaft
2010-12-02
Nästan lika bra som When we were kings. Det är dock först på slutet filmen får riktig nerv med snabba, dramatiska klipp och historiens mest otroliga fajt. Intressant med en film som tar Fraziers parti, men till sist går det inte att dölja det osunda hatet som bor i honom. Ali var en intelligent, men lättledd mediaprodukt som gick för långt. Frazier är den som visar upp de sant osunda egenskaperna 33 år senare.
running_b
2010-12-01
Stort!
Al_padrino
2010-12-01
Muhammad Ali är så jävla överskattad. Joe Frazier var en väldigt sympatisk man men också kanske lite brutal då han var så nöjd med att ha skadat Ali för livet. Men han är ju en fighter, en riktig fighter jämfört med Ali som är en diva, rasist, kvinnohatare, återigen rasist, svikare och en kamerakåt man.