2.5

Three to Tango

Oscar och Peter är partners i en ny, oetablerad arkitektfirma. Plötsligt ges de en chans att förverkliga sina drömmar om att designa och bygga ett stort, nytt och viktigt kulturcentrum i Chicago, för affärsmannen Charles Newman. Genom ett missförstånd tror Charles att Oscar är homosexuell och ber honom om en tjänst, att spionera på sin älskarinna Amy. Det sista den svartsjuke Charles hade väntat sig var att Oscar skulle bli blixtförälskad i Amy..

Originaltitel Three to Tango
Regissör Damon Santostefano
Manus Rodney Patrick Vaccaro, Aline Brosh McKenna
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Neve Campbell, Matthew Perry, Dylan McDermott, Oliver Platt, Cylk Cozart, John C McGinley, Bob Balaban, Deborah Rush, Kelly Rowan

2018-09-04
Humor som faktiskt sticker ut något och som jag fnissade till. Jag tycker även om att den inte är fin i kanten hela tiden och när de kan roa sig åt stundens problem. Men det finns också en annan sida av filmen som är besvärande. De har blåst upp en del skämt alldeles för mycket, så att allt det roliga försvinner. Det är också många tillgjorda och pinsamma situationer. Mannen beter sig som en fjunig pojke som aldrig har sett en naken kvinna och vill allt men inte lyckas med något. Och kvinnan är förförisk men totalt omedveten om det och fruktansvärt långsökt.
Jamesa
2017-11-27
Nej, det här var dravel.
idaho1981
2016-04-23
Allra sista scenen (den under eftertexten) räddar filmen till en tvåa. Annars var det bara en massa meningslöst dravel. Tråkigt manus, intetsägande skådespeleri, oengagerande historia och en hel massa löjliga bögskämt, nej tack!
2014-10-28
En film om missförstånd med mycket humor, roliga situationer och så klart kärlek. Matthew Perry, Neve Cambell, Oliver platt och Dylan McDermott gör ett bra jobb och fungerar bra tillsammans. Jag hade kul!
GinNTonic
2014-02-03
Småcharmig på sina ställen men handlingen är alldeles för ointressant. Humorn känns också daterad, med alldeles för mycket bögskämt. Filmens största behållning är Neve Campbell.
Silvaa
2013-06-12
Varför har man inte hört mer om den här filmen innan? Jag var fast efter fem minuter och hade det inte varit för att den var något förutsägbar hade det mycket väl kunnat bli en femma i betyg!
DV_86
2010-09-23
Jag brukar ha svårt för sånt här gulligull där att ska vara så sockersött. Men jag måste erkänna, Neve Campbell charmar mig och Matthew Perry är rolig. Sedan har jag upptäckt såhär på äldre dagar att dr. Cox från Scrubs är med. Filmen får av mig en tre. lite småcharmig. Dock ingen film man tittar på när man dricker öl med grabbarna :D

2010-02-24
Puttinuttig liten film där allt tuffar på på sitt lilla vis, helt utan överraskningar. Ena dagen kan det här vara en trist film, andra dagar kan det vara nog så gott att slötitta på. Jag såg den en annan dag.
saraseptember
2009-07-20
billigt Hollywood-slut!
ilgoga
2009-07-04
Känns mer 90 än 99. Men helt ok.