2.5

3 Days to Kill

En svårt sjuk agent planerar att lägga karriären på hyllan för att kunna ägna sina sista månader i livet med sin familj. Han ges möjligheten att pröva ett nytt botemedel om han gör ett sista uppdrag.

Originaltitel 3 Days to Kill
Alternativ titel Three Days to Kill
Regissör McG
Manus Luc Besson, Adi Hasak
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Amber Heard, Hailee Steinfeld, Connie Nielsen, Richard Sammel, Tómas Lemarquis, Marc Andréoni, Jonas Bloquet, Bruno Ricci, Eriq Ebouaney, Joakhim Sigue, Alison Valence, Maï Anh Le, Philippe Reyno, Big John, Michaël Vander-Meiren

melonbabe
2017-01-12
Det tog inte många minuter för den filmen att stängas av och få en etta. Grova faktafel avseende sjukdomen gör att jag tappar intresset direkt. Hollywood har uppenbarligen inget intresse av att konsultera Google och ge det ungefär en minut för att läsa resultatet och se att manus är värdelöst. Önskar jag kunde ge den en 0:a.
GinNTonic
2016-11-09
De dramatiska delarna av filmen med huvudpersonens relation till sin familj blir rätt intressanta efter ett tag. I övrigt är historien rätt tramsig och actionscenerna ointressanta och dåliga.
fridenpaden
2016-09-19
Amber Heards karaktär är uselt dåligt skriven men annars får man en klassiskt upplagd Besson-film. Inte lika bra som hans mästerverk men ändå kul.
Almgren
2016-09-09
Bessons briljans lyser igenom emellanåt och filmen är faktiskt riktigt bra i vissa drama- och humorbitar. Actionsekvenserna känns hyfsat vettiga och Costner funkar bra.
annihilat0r
2016-07-31
"3 Days to Kill" genererar fullgod action med en åldrande Kevin Costner och en fräsch Amber Heard i fokus. Inga nämnvärda konstigheter.
Filmgalning
2016-06-18
Sannerligen inget mästerverk men den roade mig så här mitt i natten
Murvel48
2016-05-06
En dum, seg, löjlig och fånig film. En stor besvikelse.
Bullen84a
2016-02-01
Helt klart en sevärd film. Lite klyschigt ibland faktiskt. Men den funkar ändå.
Boondock_saint
2015-10-12
Amber Heards roll är den märkligaste jag sett på länge och jag ägnade alldeles för lång tid åt att fundera på om "humorn" var medvetet värdelös humor eller bara allmänt failande. Pinsamt värdelöst.
Slaskhinken
2015-09-27
Komedi som funkar att slå ihjäl tid med