3.3

Gängkrig på rullbräda

Två rivaliserande skateboardgäng slåss om makten, när den gode ledaren Corey Webster blir kär i den elaka Tommy Hooks syster...

Originaltitel Thrashin'
Regissör David Winters
Manus Paul Brown, Alan Sacks
Genre Drama, Action, Romantik, 80-tal
Skådespelare Josh Brolin, Robert Rusler, Pamela Gidley, Sherilyn Fenn, Brooke McCarter, Josh Richman, Brett Marx, David Wagner, Tony Alva, Chuck McCann, Mark Munski

Paramis
2017-02-08
Endast till för 80tals fans.
Raimo_1985
2015-11-07
Supertrevlig åttiotals-skatefilm jag blir superglad av. Både Pamela Gidley och Josh Brolin är skitsöta. Lite snällare film än t e x Skate or die med Christian Slater. Häftiga skatescener och kul musikframträdande med RHCP. Jag såg dock varken Flea eller Tony Hawk som skådisar, bara Steve Caballero, men jag kanske missade något.

2015-05-18
Fortfarande grymt bra och en rejäl nostalgitripp. 8/10
Spidde
2013-10-13
Inte lika festlig som den snarlika BMX-filmen Rad från samma år, men ändå en charmig film för de som vill ha en överdos 80-tal. Den stora behållningen med den här sortens gamla filmer är att få göra sig lustig över vad som ansågs coolt och häftigt då. Filmen är en orgie i vansinnig 80-talsmusik, knäppt gatumode, hyfsat snygga skateboardmontage och tidstypiskt och dåligt skådespel. Med andra ord är det på flera sätt en riktig höjdare.
Maxter
2013-03-02
Ytterligare en film som lätt hamnar på min 80-tals lista denna plockar många nostalgi poäng men har sin 80-tals charm kvar som är svår att glömma. Undra hur många som börja skata, bygga rampar och liknade på grund av denna pärla ; )
keeponburning
2013-02-01
Aaah perfekt dag, först den här och sen Lords of Dogtown...då är inte ens dagen slut än.
dE.dD
2011-11-07
Hur kan man ha översatt "Thrashin\\'" till "Gängkrig på rullbräda"?
Tannhäuser
2011-09-08
I början så var det härligt cheezy, men på slutet så blev det bara för mycket.
Ondskapt
2011-08-30
Så mycket 80-tal som det kan bli, vilket givetvis är positivt. Mycket balla skatescener med tillhörande cheezy musik och neongälla färger vart man än tittar. Filmens "skurkar" är klyschiga och ser såklart ut som punkare, medans vår hjälte Josh Brolin är löjligt perfekt utseendemässigt. Underhållande och fartfyllt, även om den i princip saknar allt vad handling heter, men den film där det skatas för fullt kan ju inte bli dålig!
schramm
2011-08-09
80-tals pärla med det elaka skategänget som har jeans-jacka, solglasögon och lyssnar på Circle Jerks, mot de snälla helylle killarna som vill jobba åt multinationella företag. Bah, jag sympatiserade med jeans-jackorna. Filmen i sig är rolig, underhållande och skön. Skulle inte kunna gjorts på något annat årtionde än 80-talet. Enda stora minuset är den vidriga musiken. Till skatefilmer vill jag ha punk, eller åtminstone något hårdare än Meat Loaf.