2.8

Thoroughbreds

Två tonårstjejer i en villaförort i Connecticut ger ny gnista till sin vänskap efter att ha växt ifrån varandra under flera års tid. I processen lär de sig att ingen av dem är som de vara verkar på ytan, och att ett mord kanske kan lösa deras problem.

Originaltitel Thoroughbreds
Alternativ titel Thoroughbred
Regissör Cory Finley
Manus Cory Finley
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Olivia Cooke, Anya Taylor-Joy, Anton Yelchin, Paul Sparks, Francie Swift, Kaili Vernoff, Svetlana Orlova, Alyssa Fishenden, Jackson Damon, James Haddad, Nolan Ball, Celeste Oliva

Starlette
2021-09-22
Fastnade inte alls. Mest deppig.
2019-11-24
Olivia Cooke gör bra ifrån sig. Själva filmen har potential att kunna bli nåt men tyvärr utnyttjades inte detta och resultatet blev en ganska seg och tråkig rulle.
StureStenhög
2019-09-15
Lite av en comeback för den cyniska thrillern. Det kan jag inte gärna vara emot. Jag får framför allt vibbar av Heathers, och det är ingen dum influens alls. Jag gillar Cookes känslolösa karaktär, och det är samspelet mellan henne och Taylor-Joy som gör det här till vad det är. Storyn är trots allt inte så avancerad, och visst kan filmen kännas lite ansträng emellanåt, men kul för stunden är det
stgurgel
2018-12-10
Härlig stämning och härligt obehagliga tonårsflickor
Engravadlax
2018-11-07
Musiken är mestadels så urusel att resten inte spelar någon roll. Skådespelet är bra, fast dialogerna är lite stolpiga. Handlingen leder ingenstans.
haajen
2018-09-28
Snyggt gjort och välspelat i de två huvudrollerna men som helhet rätt andefattigt och inte särskilt engagerande.
Atropos
2018-06-30
Alltså... fantastiskt skådespel, men väldigt av filmen är egentligen totalt menlös. Kändes otroligt lovande första halvan, och sedan bara... stannar filmen, och mynnar ut i väldigt lite. Otroligt synd, och en stor besvikelse.
Bengt_a
2018-06-25
Bra film med spännande scener, foto, och skön twist.
Spidde
2018-06-02
Överraskande bra och spännande. De två tjejerna i huvudrollerna är mycket bra och filmen har lagom tyngd.
MrBlonde
2018-05-29
Håller med Man5on. Första akten är riktigt bra med bra skådespeleri, grymt foto och en stundtals väldigt absurd/rolig dialog. Men sen stagnerar det lite och man börjar nästan tappa intresset. Synd då det kändes som filmen hade väldigt stor potential.