3.3

Thor: Ragnarök

Thor försöker rädda sitt folk från den hänsynslösa Hela och tvingas kämpa mot sin forna bundsförvant och vän Hulken i en dödlig gladiatortävling.

Originaltitel Thor: Ragnarok
Alternativ titel Thor 3
Regissör Taika Waititi
Manus Eric Pearson, Craig Kyle, Christopher L. Yost
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Idris Elba, Jeff Goldblum, Tessa Thompson, Karl Urban, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins, Benedict Cumberbatch, Taika Waititi, Rachel House, Tadanobu Asano, Ray Stevenson, Zachary Levi, Clancy Brown (röst)

2024-02-06
Jag hade nog hoppats att den här skulle skilja ut sig lite mer, den är väl lite mer lättsam kanske, men det känns ändå väldigt mycket som ännu en Marvel-film. Humorn fungerar hyfsat på sina ställen, framför allt när Waititi själv lånar rösten till Korg. Men annars passerar det mesta bara förbi med en axelryckning, och jag har svårt att riktigt bry mig om vad som händer. Jeff Goldblums karaktär fungerar verkligen inget vidare heller
quelnightmare
2021-06-11
Thor: Ragnarok, den nya delen i Marvel Cinematic Universe i stort och den tredje delen av Thor-underserien, är en komedi. Är det bara jag eller kommer de här Marvel-filmerna varje vecka nu?
TompiÄrGullig
2020-02-13
Det här är den enda riktigt bra Marvel-filmen och det är för att den får mig att skratta.
2019-07-31
Elektra, The Punisher och Spider-Man: Homecoming - de tre Marvel-filmerna före denna som har fått ettor i beytyg. (3/15)
Hanness
2019-07-14
Bättre än Dark World, men föll mig inte helt i smaken. Svag 3a.
HansMoleman
2019-07-06
Blivit mer och mer komedi, men det är ändå underhållande.
Körsbär
2019-05-31
Helt okej Marvel film :)
Starkbröl
2019-04-27
Svag tvåa. Det vanliga Marvel-slagsmålstramset.
myslas
2019-04-22
Det här är så fantastiskt underhållande att jag höjer mitt betyg till en fyra. Handlingen må vara tunn men jag skrattar rätt ut mest hela tiden. Waititi är precis vad den här genren behövde.
anderski
2019-03-31
Vad besviken man blev! Det enda bra är väl Zeppelin då.