3.1

This Must Be the Place

Cheyenne är en pensionerad rockstjärna som, efter att strålkastarljuset slocknat och sminket torkat in, lever på royalties i Dublin. Hans pappa som han inte pratat med på flera år ligger på sin dödsbädd. Det får honom att ta båten till New York där han upptäcker att fadern hade en besatthet: att ta hämnd för den förnedring han tvingades utstå som ung i Auschwitz. Cheyenne bestämmer sig för att fortsätta faderns mission och startar en resa - i sin egen takt - genom USA.

Originaltitel This Must Be the Place
Regissör Paolo Sorrentino
Manus Paolo Sorrentino, Umberto Contarello
Genre Drama, Komedi, Roadmovie, 2010-tal
Skådespelare Sean Penn, Frances McDormand, Eve Hewson, Judd Hirsch, Kerry Condon, Harry Dean Stanton, Joyce Van Patten, Grant Goodman, David Byrne, Shea Whigham, Simon Delaney, Olwen Fouéré, Heinz Lieven, Liron Levo, Johnny Ward

ledsenpirat
2020-08-09
Kunde gjort större intryck med tanke på att S.P. och de flesta övriga skådespelare gör bra ifrån sig, men den faller lite platt och känns som en bra indiefilmsidé som inte riktigt fyller sitt syfte. En helt OK stund i filmsoffan dock.
2020-02-20
Pendlar mellan behagligt långsamt och outhärdligt seg. Det värsta är att det behagliga är mest i början, sedan blir det bara tristare och tristare. Stabilt skådespel och en del scener att tycka om, men helheten är mest tom och trött. (5+/15)
mahasarakam
2018-07-04
Härliga bilder, härlig regi!
2017-08-01
Totalt värdelös. Inte ens Sean Penn gör bra ifrån sig.
erosagape
2015-10-18
Järnspikar så bra och udda med att gå och dra på en dramaten i makligt tempo. Fast jag vet sorgligt nog (tror jag) en till som gör det, fast då inte på film.
Macheath
2014-12-01
Bra foto, trevlig musik, utmärkt Sean Penn, men den ballar ur i viss långtråkighet andra halvan eller så. Inget större fel ändå.
Greystalker
2014-08-28
Skum film...
KyLLo
2014-07-31
Det känns som att den ytligt försöker ge sken av att vara lite egen som Edward Scissorhands och indie, men är bara platt och tråkig.
anna_pannan
2014-01-02
Oerhört fantastisk Sean Penn, oerhört fantastiskt foto! Storyn i sig är ju bra och intressant och så, men alltså fotot! Och musiken.
bytat
2013-11-16
bra musik och väldigt snyggt foto.. fick mig kolla upp Spiegel im spiegel som jag tycker mig ha hört rätt mycket på sistone.