3.1

Things Behind the Sun

Musikjournalisten Owen gör ett reportage om sångerskan Sherry. Men hans personliga intresse av intervjun hänger ihop med ett hemskt barndomsminne som förändrade båda deras liv. Allison Anders (Gas Food Lodging) fick stående ovationer vid Sundancefestivalen för sin omskakande film om våldtäkt och det kvarlevande traumat. Starkt skådespeleri och nyskriven skrammelmusik av Sonic Youth

Originaltitel Things Behind the Sun
Regissör Allison Anders
Manus Kurt Voss, Allison Anders
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Rosanna Arquette, Don Cheadle, Eric Stoltz, Gabriel Mann, Elizabeth Peña, Kim Dickens, Patsy Kensit, Jessica Howell, Joshua Leonard, CCH Pounder

Skapad 2019-11-14 av Stygga-Vargen
För en massa år sen fanns det en videobutik här i stan som hade ett stående erbjudande - för 100 kronor fick man hyra åtta filmer och ha dem hemma i åtta dagar. Filmälskare som jag är så utn...   Läs mer »

2016-07-31
Det här är riktigt bra! Tunga skådespelarinsatser, särskilt från Kim Dickens, och väldigt bra musik!
KimEkberg
2007-07-25
för bra musik, för dålig film
korran
2007-06-09
För lång, och början var inte så bra.. men den tog sig och blev riktigt bra mot slutet..
fancynancy
2007-01-12
väldigt väldigt sevärd.
jonbo
2007-01-09
Don Cheadle övertygar i en helt ok independent-rulle.
Coq
2006-11-21
Tyckte den va bra och bara en dålig scene, inte sätt någon liknande film förut. Va en scene som jag kanske tyckte att dom borde gjort anorlunda
Bomkia
2006-07-31
Helt ok.
G.Malmberg
2005-11-23
Hade egentligen tid att se den men kunde inte förmå mig att stänga av, så det måste väl bli ett bra betyg.
KimEkberg
2005-11-10
Bra film.
dlu
2005-07-22
Håller också med Torvil...