The Year of Getting to Know Us

Journalisten Christopher Rocket är är framgångsrik med mångårig flickvän men värjer sig för att ge sig fullständigt hän åt sitt förhållande, en konsekvens av en uppväxt i där familjelivet inte var helt idealt. När Christophers pappa får en stroke tvingas han återvända hem till föräldrar och kompisar han inte sett på länge, kommer resan att få honom att komma över sina demoner eller bara gör honom ännu mer förvirrad?

Originaltitel The Year of Getting to Know Us
Regissör Patrick Sisam
Manus Patrick Sisam, Rick Velleu, Ethan Canin
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jimmy Fallon, Sharon Stone, Tom Arnold, Lucy Liu, Illeana Douglas, Tony Hale, Jordana Spiro

2010-10-21
Det fanns något intressant där, men innan den händelserika sista halvtimmen blev jag extremt otålig och funderade på att ge upp tittandet. Ett manus som hade kunnat bli bättre med någon med lite mer finess vid klippbordet etc
Bompa
2010-09-26
Jag fann denna film mycket subtil och dubbelbottnad. Sharon Stone gör en väldigt skön roll.
cahi
2010-06-26
Helt ok. En berättelse om en dysfunktionell familj. Sharon S bra som den knäppa morsan. Positivt överraskad.

2009-09-23
Sluta
stars
2009-09-04
Dålig och seg början, bra mitt och ostabil fortsättning. The Year of... är ojämn men lyckas ändå bra på några ställen och roar eller intresserar. Alla har sagt det: Bättre kopior från den här kategorin av melakoniska, deprimerande filmer finns. Och visst tycker även jag att Sharon Stone är rolig förutom den fruktansvärda sminkningen.
TobiasFünke
2009-08-09
En film som inte gav någon behållning whatsoever. Klockren etta. Jimmy Fallon ser ut att ha tagit jobbet bara för pengarna och vill säga "ta mig härifrån eller låt mig hångla med Lucy Liu för jag står inte ut längre". INGEN skådespelare är engagerad i en dålig kopia av Garden State och Elizabethtown. Yes, nu har vi sett det här och vill inte se det igen. VARNING.
Shota
2009-07-30
Deprimerande, tråkig och totalt onödig. Jag väntade på att filmen skulle komma igång, men det hände ju aldrig. Försökte hitta en mening med den, ett budskap. Fann inget. Skådisarna kanske det inte var något fel på, det var bara resten av filmen som var totalt ointressant. Nja, inte helt, ja kollade ju klart på den. Sharon Stone var ganska rolig som virrig mamma ; )