2.4

Tillbaka till verkligheten

En småstad I Arizonas öken har trakasserats i månader av ett elakt gäng, men ännu har ingen gjort något för att stoppa dem. En dag dyker en spöklik svart bil upp och utmanar medlemmarna i gänget på enskilda fortkörningsrace, för att sedan döda en efter en av dem. Varken polisen eller gänget kan komma ikapp den svarta bilen och få reda på vem det är som kör, men gängets förflutna kan ge en och annan ledtråd om vem den mystiske föraren är.

Originaltitel The Wraith
Alternativ titel The Wraith - Tillbaka till verkligheten
Regissör Mike Marvin
Manus Mike Marvin
Genre Action, Romantik, Thriller, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Charlie Sheen, Nick Cassavetes, Sherilyn Fenn, Randy Quaid, Matthew Barry, David Sherill, Jamie Bozian, Clint Howard, Griffin O'Neal, Chris Nash, Steven Eckholdt, Elizabeth Cox, Peder Melhuse, Jeffrey Sudzin, Michael Hungerford, Vickie Benson

fridenpaden
2022-06-25
Clint Howard är alltid Clint Howard. Men i den här rullen är han verkligen Clint. Kanske hans bästa prestation!
Stan
2018-10-21
förvirrande, ologisk (hans brorsa och kärlek känner inte igen honom?), fånig men ett fantastiskt soundtrack och skön känsla. Helt ok
Zebulonm
2016-09-13
En helt okey 80-talare
Totenkopf
2016-08-22
Småkul nu och man hade förmodligen älskat den för 30 år sedan, Härligt med gamla skådisar.
RobinsTaste
2016-08-07
Den har attityd, men saknar bra prestation i handling, vilket syns i det tråkiga döds-scenerna. Lägg till att jag inte fattar någonting när det gäller dödsryttaren. Är han alien, spöke eller nån random mördare. Fattar nada.
lavemagnus
2016-07-03
Klockren lördagsunderhållning. Charlie Sheen, snabba bilar, snabba affärer, fräsigt soundtrack, och en nostalgisk 80-talskänsla. I like.
unketknyte
2015-07-05
Sherilyn Fenn ??
Fläskkäft
2015-01-31
Härligt töntig åttiotalare med allt vad det innebär, frillorna, modet, bilarna och musiken. Musiken är faktiskt riktigt bra, gamla goa bitar. Även kul att se en ung oförstörd Charlie Sheen, han är inte med så mycket men när han är det känns det bra. Tuffingarna är skrattretande löjliga och ledaren är verkligen hård, minsta lilla så börjar han vifta med sin stilett. Denna missade jag av någon anledning när den var aktuell och jag undrar vad jag hade tyckt då och om jag såg om den för första gången 2015 och vad jag hade tyckt....
nikdelarge
2014-02-06
Åh, den är så mysig!!!
Mat1az
2014-01-10
Ultra skön gammal rykare! Tuffa bilar, lättklädda 80-tals brudar, skön musik, explosioner och Charlie Sheen som cyborg-vålnad. Det här är livet!