2.5

Yor: The Hunter from the Future

Reb Brown spelar den Tarzanliknande hjälten Yor, som springer omkring och utför diverse hjältedåd under en stenåldersliknande tidsålder. Yor räddar bl.a. en kvinna från att bli tillfångatagen av ett gäng tandlösa infödingar - vilket kvinnan verkligen uppskattar. Ka Laa, som hon egentligen heter, börjar bli förälskad i Yor och bestämmer sig för att följa med honom varthän han skall. Yor är i alla fall på jakt efter sitt förflutna eftersom han känner på sig att han är annorlunda än alla andra infödingar. Efter några figther med diverse dinosaurier och muterade yahoos hittar Yor en ö med ett högteknologiskt slott på. Det visar sig att öns invånare är de enda som har överlevt 1900-talets kärnvapenkatastrof och att Yor själv är son till en av invånarna där. Nu är det bara så att ön styrs av en riktigt maktgalen John Steiner och hans robotarmé. Och det blir upp till Yor att banka lite vett i den galne makthavaren.

Originaltitel Il mondo di Yor
Alternativ titel The World of Yor
Regissör Antonio Margheriti
Manus Robert D Bailey, Antonio Margheriti
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Corinne Clery, Reb Brown, John Steiner, Luciano Pigozzi, Carole André, Marina Rocchi

papabobadiof
2015-10-22
så jävla ball musik!
Xtro
2015-06-26
Yor's signaturmelodi är käck, men efter den är avklarad känns det som att dåsa ner i dödens väntrum. Gick inte att rädda med en vanligtvis gapflabbande kompis i soffan och några folköl.
aemilius
2015-04-26
Väldigt medelmåttig och blev inte intresserad eller överraskad av något. Inte tillräckligt cool eller kass!
2013-01-25
Helt otroligt korkad blandning av sci-fi och barbaräventyr, tom dumt för att vara Antonio Margheriti. Men hans modeller är som vanligt välgjorda och det är så klart skamlöst underhållande från början till slut.
Hangaround
2012-12-16
He's the man!
Tigerbrand
2012-09-30
Oerhört underhållande jättedålig film :D
Totenkopf
2012-08-13
Den var inte direkt bra, men väldigt ofrivilligt humoristisk, den en grabbkväll med några kassar öl så blir det nog en hel del flabb.
Redfield4ever
2011-12-01
Vet inte om ni vet det här men... Yor's the man!
volvo_240
2011-09-17
Inte så dålig, och slutet med robotar i darth vader hjälmar och en ond härskare i svart kåpa var faktiskt ganska intressant, även om det på sin höjd är halvbra. HAde velat att hela filmen utspelade sig där. Undrar o mdetta är ett försö katt skapa en franchise, mer filmer om Yor osv. En sorts framtidisconan.
Blue_Eyes
2011-08-13
Få filmer jag sitter och gapskrattar genom hela