3.4

The Woodsman

Walter återvänder till sin hemstad efter att ha avtjänat ett tolvårigt fängelsestraff för att ha förgripit sig på småflickor. Han försöker påbörja ett nytt liv, men hans gamla demoner gör sig påminda och han måste ständigt bevisa för sig själv att han faktiskt har lämnat sitt gamla liv bakom sig.

Originaltitel The Woodsman
Regissör Nicole Kassell
Manus Nicole Kassell, Steven Fechter
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Kyra Sedgwick, Eve, Mos Def, David Alan Grier, Benjamin Bratt, Kevin Rice, Michael Shannon, Carlos Leon, Hannah Pilkes

Skapad 2019-12-15 av PortisHead
Jag hyrde The Woodsman via boxman då jag hade hört mycket bra saker om den här filmen. Detta är en film som överraskar, rör upp ilska och hat men samtidigt också påminner om att vissa människ...   Läs mer »

2017-11-10
Den här filmen är inge bra tycker jag.....
2016-10-27
Kevin Bacon gör en av sina bästa roller och filmen är väldigt bra.
sawa
2016-07-29
Stark film, men jag skulle vilja veta mer om Kevin Bacons figur och historia.
supermancover
2016-05-11
Väldigt obehaglig men stark. Att en aldrig är ond rakt igenom. Att han är en människa. Det ursäktar inte det han gjort såklart, men det är fortfarande väldigt annorlunda och känns äkta. En fyra, en bra fyra,
idaho1981
2016-05-07
Jobbigt att titta på, samtidigt som den känns äkta och är väldigt fint agerad. Stark trea eller svag fyra.
Albion
2016-01-24
Jag är lite tveksam till resultatet av denna film. På något vis känns det lite oklart vilken story denna film vill berätta. Kevin Bacons karaktärsbeskrivning känns för spretig och som ett hopkok av lite av varje. Filmen är dock inte dålig heller. En svag 3;a får det bli, dvs 3-
MrPraline
2015-11-29
Tyckte det var en bra film, stark och obehaglig på sina ställen. Kevin Bacon gör en bra roll. Filmen kändes dock lite väl tillrättalagd ibland. 3/5
2014-11-06
Roligt att se en film där Kevin Bacon får lite upprättelse som skådespelare. Han gör ett riktigt bra jobb i denna film. USA brukar inte vara synonymt med mörka historier om obehagliga ämnen som filmatiseras. Woodsman är därför en film som utmärker sig. Bästa dramafilm 2004.
LacombeLucien
2014-04-20
Intressant.

2014-02-16
Obehagligt bra och sevärd film. Lite ensidig dock men Kevin Bacon gör det bra :)