3.1

The Woman in Black

En advokat från London åker ut på landsbygden för att ta hand om ett dödsbo, men märker snart att allt inte står rätt till. Byborna verkar rädda för huset där den nyligen avlidna änkan bodde, och ännu räddare för träsket i vilket huset är byggt.

Originaltitel The Woman in Black
Regissör Herbert Wise
Manus Nigel Kneale
Genre Skräck, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Adrian Rawlins, Bernard Hepton, Pauline Moran, David Ryall, Clare Holman, David Daker, John Cater, John Franklyn-Robbins
Filmnummer 19251

schramm
2014-05-03
Jag gillar miljön, men seriöst, Hammers version från 2012 är en betydligt bättre film på alla plan (även om vissa wannabe filmskole-hipsters vägrar hålla med) än det här. Manuset är bland det tröttaste jag stött på så schabraket borde med lätthet ha bantats ner en halvtimme innan det nått tittarens bittra ögon.
hasslinger
2013-05-22
ganska tråkig , blev aldrig indragen eller intresserad .
ellaine
2012-10-24
Det tog alldeles för lång tid innan den kom igång.
oapelmo
2012-08-05
Klart bättre än remake från förra året. Visst djup med blinkning åt det paranoidt schizofrena. Plus för minimala effekter som tillåter spelrum för egna projektioner
Anonymus
2012-06-23
Nej verkligen inget för mig, är i samma engelska storytelling anda som "ghost story", har sin glutta charm men är mestadels tråkig, grå och händelselös. En svag trea.

2012-06-09
Inga extravaganta specialeffekter här, bara ärkegedigen brittisk kvalitet för att locka fram gåshud och skrämsel. Det begåvade utförandet ursäktar att filmen inte besitter någon originalitet att tala om. En stilren och genuint kuslig spökfilm. Ska bli intressant att se om Daniel Radcliffe-nyinspelningen kommer i närheten av denna höga klass.
Quartz
2012-05-12
Rätt scary ändå, och därav ett bra medelbetyg. Men lite tröttsamt med det här "Ja då tittar vi in i det här rummet då ja... näh, det var inget o bry sig om, men OJ!!! när jag vände mig om så dök det upp nåt läskigt" ... Alltså, ett tag kändes det som filmen bestod av 50% sånt här och resten mystiska omgivningar och möjligtvis dialog. MEN, som sagt... Rätt scary och inte alls en dålig story.
Undine
2012-05-11
Det hände verkligen ingenting. Filmen byggde upp värsta spänningen men man fick ju inte direkt se några spöken.
Netza
2012-03-24
Varför görs det inte fler skräckfilmer som den här som bygger på stämning och story istället för skrämseleffekter?

2012-03-07
Bitvis klockrent! En del geniuna scares, verkligen.