The Wizard of Lies

Historien om Bernie Madoff, vars Ponzi-plan lurade hans klienter på miljontals dollar.

Originaltitel The Wizard of Lies
Regissör Barry Levinson
Manus Samuel Baum, John Burnham Schwartz, Sam Levinson
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Alessandro Nivola, Nathan Darrow, Kristen Connolly, Lily Rabe, Hank Azaria, Kelly AuCoin, Geoffrey Cantor, Steve Coulter, Neil Brooks Cunningham, Michael A Goorjian, Diana Henriques, Michael Kostroff, Kathrine Narducci

Engravadlax
2019-03-11
De Niro är fantastisk. Scenen där Madoff lurar till sig 400 miljoner av gästen på Club Colette är filmguld.
StureStenhög
2018-06-03
En helt okej film utan att glänsa. Undantaget är möjligen De Niro som känns perfekt för den här rollen och nog gör sin bästa insats på många år, vilket dock kanske säger mer om hur hans karriär har sett ut på sistone. Även Michelle Pfeiffer är väldigt bra. Perspektivet på familjen och hur man bör se på deras roll är intressant, och filmen lyckas hitta en balanserad framställning där. Men annars är den lite ofokuserad, och den är framför allt för långdragen. Det slängs in lite för många scener där man bara förmedlar sådant som vi redan har fattat. Knarktrippen hade jag i synnerhet klarat mig bättre utan. Men på det stora hela var det ändå givande att få lite mer klarhet i en historia som jag bara var ytligt bekant med sedan tidigare. Stark tvåa
Rixn
2018-04-05
Bra, men jag saknade mer inblick i de drabbades öden, samt vad som gjordes för att förhindra att sådant inte skulle kunna inträffa i framtiden - eller kanske mera vad som borde gjorts.
2018-02-18
Alltså, jag gillar verkligen inte perspektivet på familjen som offer. Stackarna som lever i penthouse våningar på Manhatten betalda med stulna pengar. Buhu. Willfull ignorance ifrån såväl familjen som bankerna och statens översynskommitté är liksom inte samma sak som oskuld. Sen är det många småsaker i hur man valt att berätta filmen jag inte riktigt uppskattar och det är rätt tråkigt. Klyschigt och övertydligt i många scener som inte känns det minsta trovärdigt.
HerrNenne
2017-11-05
En ganska livlös skildring. Hade De Niro sån tur att Madoff var exakt som honom eller spelar han bara sig själv här?
asasae
2017-06-17
Lite annorlunda story. Sorglig, intressant, välspelad. Tänk vad pengar och framgång kan orsaka om saker plötsligt förändras.