1.8

The Wisher

Mary är besatt av skräckfilmer fastän de ger henne hemska mardrömmar och får henne att gå i sömnen. Mary upptäcker att huvudpersonen i en kassasuccé på bio, "The Wisher", är lika skrämmande som ryktet säger och hon lämnar därför denna gång skräckslagen biosalongen innan filmen är slut - men det skulle hon inte ha gjort. Plötsligt ser Mary filmens fasansfulla huvudperson överallt och ingen tror på henne när hon hävdar att "The Wisher" bär skulden för de fruktansvärda "olyckor" som drabbar hennes familj och omgivning och hon måste själv ta reda på vad "The Wisher" egentligen är, innan han ger sig på henne.

Originaltitel The Wisher
Regissör Gavin Wilding
Manus Ellen Cook
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Liane Balaban, Robert Bamford, Siri Baruc, Ron Silver, Melissa Repka

Samtalsmanicken
2020-03-29
En kul filmidé som hamnade i fel mans händer. Många lånade referenser från tidiga 80-tals slashers, och att försöka förnya dessa är ingenmans uppgift! Varken läskig eller tilltalande!
missbaath
2012-07-09
Haha denna var ju ganska kass må jag säga. Den blir aldrig läskig och de är kassa skådisar. Dock har jag sett värre... Tyvärr så får jag lite vibbar att de gör ett dåligt försök på att göra en liten rip-off av filmen The Wishmaster, så klart så lyckas de INTE direkt bra. Men det är störande att folk verkligen inte kan hitta på nått eget koncept. The Wishmaster (en dålig sådan) möter Blair witch 2 + lite urusel Freddy nails på det = Bajs!
TheHorrorfan
2010-08-04
Bra och underhållande film men inte läskig.
Djason
2009-11-06
Borde få en 1:a men jag gillar Ron Silver så den får en svag 2:a. Särskilt läskig blir den aldrig.

2009-09-12
Bra film
ziferN
2009-07-04
Godkänd skräck men läskig var den inte.

2009-06-23
haha så makalöst dålig! Lägg märke till att dem använder sig av samma hus som i Christinas House
bluesaint22
2009-06-10
haha så dålig...
HerrNenne
2009-05-16
Slasherskräckisar är inte min genre, fast igår såg jag igenom fyra stycken. Filmerna verkade inte hålla så hög klass men som supplement till en flicka jämte sig i soffan så dög dom. Däribland denna.
Alleballe
2008-10-20
Varför lägger man ner tid på sån här skit? gud så ledsamt dålig den är.