The Wild Blue Yonder

En dokumentärliknande film om rymdresor, framtiden och historien. Vi får följa "The Alien", vars förfäder anlände till Jorden från Andromeda.

Originaltitel The Wild Blue Yonder

2010-06-22
fantastisk
erasercut
2009-06-12
En blandning av genial och småtrist. Ingen av sidorna vinner, det blir en trea.

2008-05-08
Jag förstår att folk kan gilla den men det är inget för mig. Bara att acceptera och gå vidare.
Lavendel
2007-12-01
Fascinerande. Satt helt klistrad. Bilderna på planeten var fruktansvärt vackra och lämnade mig verkligen med en känsla av att se en vacker död planet. Jag älskade även agressiviteten och bitterheten i "intervjuerna". Mycket bra film!
Creap
2007-08-14
zzzZZZzzz...
IanCurtisRIP
2007-03-07
Kunde ha sagt så mycket men sa så lite.
Brander
2007-02-27
Oerhört intressant sätt att göra en science-fiction på, och den väcker snabbt nyfikenheten. Dessvärre förlorar man intresset efter en liten stund och filmen lyckas då - trots sin korta spellängd - bli långtråkig.
akastoffe
2007-01-05
Intressant koncept att ta gamla dokumentärbilder och klippa ihop en helt ny story. Idéen runt rymdäventyret är också kul men Brad är bara för läskig för att vara gripande.Herzog skulle ha hållt igen lite så hade den blivit mera trovärdig.
Blärkan
2006-10-30
Kan inte låta bli att sätta en 4a på denna, trots att Grizzly Man och White Diamond är betydligt bättre som dokumentära helheter. Men denna filmen var enormt fantasiinducerande och den extatiska atmosfären som skapas av rymdbilderna och körmusiken är verkligen magnifik. Dessutom ett intressant inlägg i debatten om global uppvärmning och dess implikationer.
kaustiksoda
2006-10-15
Iskristallerna som tinglar runt i ishavet kommer jag aldrig att glömma. Och måste hålla med om att det är bland det roligaste jag har sett på länge.