2.5

The Whole Truth

Försvarsadvokat Richard Ramsay arbetar med ett tufft fall där hans klient, 17-årige Mike Lassiter, är misstänkt för att ha mördat sin rika far. Ramsay tar hjälp av en ung advokat, Janelle, som är fast besluten att ta reda på sanningen om vad som hände den dagen.

Originaltitel The Whole Truth
Regissör Courtney Hunt
Manus Nicholas Kazan
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Renée Zellweger, Gugu Mbatha-Raw, Gabriel Basso, James Belushi, Jim Klock, Ritchie Montgomery, Christopher Berry, Lara Grice, Nicole Barré, Lucky Johnson, Lyndsay Kimball, Jason Kirkpatrick, Sean Bridgers, Mattie Liptak, Jackie Tuttle
Filmnummer 120755

finkan
2021-08-17
Seg men ändock helt ok..
Engravadlax
2021-03-15
Keanus mycket begränsade register känns som en spark i magen varje sekund han är i bild.
Ranma
2020-12-06
Mycket bättre än väntat. Jag gillar upplägget och att den är lite skönt långsam, nästan lite trög. Filmen och karaktärerna saknar dock djup, men absolut sevärt ändå. Även någon annan kommenterade Zellweger. Jag tyckte under filmens gång att rösten och något var väldigt bekant. Hon ser så oerhört annorlunda ut jämfört med tidigare, så även om jag misstänkte att det var hon så var jag inte säker förrän eftertexterna kom...
2020-10-13
Om det inte hade varit för det usla skådespeleriet så skulle detta vara riktigt bra. Domstolsfallet är i sig själv bra och klurigt, men när skådespelarna släpar sig fram och verkar minst sagt hjärntrötta så sjunker betyget radikalt.
BenStiller
2020-07-29
Tunt krystat manus, balanserar på gränsen till B-film. Inte direkt dåliga skådespelarprestationer, karaktärerna saknar dock helt djup och personlighet. Duger till 1,5 tim. slötittande i brist på annat. Jag gillar annars rättegångsdramer, men finns betydligt bättre filmer i genren. Betyget blir en 2:a.
GroundhogDave
2018-01-18
Det är först efteråt jag upptäcker att Zellweger spelat hustrun.
2017-01-18
Ganska förutsägbar och saknar nerv men funkar helt okej. Stabil tvåa.
badpanda1606
2016-12-24
Överlag en bra film. En fin röd tråd genom hela filmen och lagom längd på den också.