The Wedding Singer

Robbie är musikern och sångaren som drömmer om att bli kompositör. Istället blir han den ultimata festsångaren - med bröllop som specialitet. Av en tillfällighet möter han Julia som gör sin första dag som servitris på ett av de många bröllop där Robbie sjunger och en speciell vänskap utvecklas mellan dem. Robbie själv är på väg att gifta sig, med Linda som dumpar honom på självaste bröllopsdagen. Han förvandlas från den självklare festräddaren till en vandrande katastrof.

Originaltitel The Wedding Singer
Regissör Frank Coraci
Manus Tim Herlihy
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Adam Sandler, Drew Barrymore, Christine Taylor, Allen Covert, Matthew Glave, Ellen Albertini Dow, Angela Featherstone, Alexis Arquette, Christina Pickles, Jodi Thelen, Frank Sivero, Patrick McTavish, Steve Buscemi

mb_morgana
2021-12-14
Hade tidigare gett den en 4. Försökte se om den med barnen. Den var så dålig att jag fick be om att få avbryta tittandet. Hade INTE åldrats väl! 2:a av nostalgiska skäl.
2020-01-26
Jamen... här hade jag tänkt vara ordentlig och gå å lägga mig "tidigt" och då ser jag att den här börjar 23:30....så, nu har jag sett den ytterligare en gång. Jag gillar hela filmen och de flesta i den, sevärd.
Stan
2019-07-09
fruktansvärt bra
2018-02-14
Orkar inte ens skriva hur usel den här filmen är!!!!
deswhip
2017-10-28
Jag uppgraderade just filmen ett steg efter att råkat sett den ännu en gång. Filmen är verkligen riktigt bra i sin genre. Bra rolig humor, gulligt som bara den och filmen badar i 80-tal.
lat_soldat
2017-01-28
Håller med tidigare skribenten Stygga-Vargen - helt klart en av Sandlers bästa och Barrymore är också väldigt söt och go - helt klart en av hennes bästa också! Den har lite substans dessutom. Fin kärleksfilm!

2016-12-28
Sjarmerende og Drew er bra. Men Stundals blir det for dumt hvilket sikkert passer den amerikanske delen av publikum.
Sunken25
2016-12-21
Adam Sandler när han fortfarande var bra, filmen är absolut sevärd.
2016-10-19
En av Sandlers bästa!
Tatty
2016-09-07
Ganska bra och mysig film. Rolig till och med!