3.5

The Wayward Cloud

Fristående uppföljare till Vad är klockan i Paris? och The Skywalk is Gone, där Hsiao-kang har övergett sina klockor för att bli porrskådespelare och Shiang-chyi har återvänt från Paris. Samtidigt råder det stor vattenbrist i Taipei, invånarna ges rådet att dricka melonjuice istället.

Originaltitel Tian bian yi duo yun
Regissör Tsai Ming-liang

2018-08-29
Oförglömlig film.
KimEkberg
2016-09-22
moln på drift. den borde vara bra, men ær tyværr bara unken. synd.
hestret
2014-08-25
Tsai kör lite anti-porrfilm med musikalinslag och det går inte riktigt hem hos mig. Det är inte humor som är hans starkaste sida direkt och det har vi sett i andra alster. Visst finns det otroliga scener och bitar även här - paraplynumret står ut - men överlag kändes det mindre subtilt och omständligt än vad vi brukar få från Tsai. Slutet sänker också filmen för mig då det kändes för mycket och jag var mer rädd än trollbunden. Tyvärr. Inget superbetyg och lite trist att ett litet bottennapp får avsluta en solid trilogi, men på något sätt uppskattar man ändå originaliteten. 34/100
steely_dan
2014-07-14
såg denna på stockholms cinematek för cirka åtta år sen, fattade ingenting. har till denna dag aldrig sett något liknande
Fredzon_M
2012-05-02
Mycket bättre än förväntat. Musikalinslag är något jag vanligtvis inte uppskattar, men detta var både roligt och charmigt. Därtill väcker filmen ett brett spektrum känslor och tankegångar.
Sznax
2011-12-21
Det är väldigt svårt att sammanfatta en film med så många intryck som den här. Musikalnumren ger verkligen krydda (speciellt paraplynumret). Tillsammans med massa sexscener bilder av korridorer och vattenmeloner så bildas en mosaikbild utöver det vanliga. Men det är bara en del av det som fungerar riktigt bra. Filmen tappar speciellt mot slutet då filmen har flutit ut från sitt huvudspår. Lite för lång och lite för mycket sex, men fantasi finns här. Betyg 5.8
Malfunction
2010-03-03
Härligt slut!
entx
2010-02-06
Efter drygt 4 år så höjer jag min 4:a till en 5:a utan att ha sett om filmen. En fantastisk film som jag bara måste se om.
SantaClaus
2009-06-15
Fantasifull och rik på ideer. Väldigt inspirerande. Full med mörk humor. Älskar musikalavsnitten.
johansk8
2008-10-14
Såg denna på Stockholms filmfestival och är den enda av regissören jag sett. Mycket underhållande med många roliga, sinnrika scener som hålls ihop av en känsla. Skrattade gott!