3.3

The Way Way Back

14-åriga Duncan tvingas spendera sitt sommarlov med sin mamma Pam, hennes högdragna pojkvän Trent och hans dotter Steph. Duncan har problem att passa in och finna sin plats i tillvaron, men hittar en osannolik vän och mentor i Owen, som jobbar på det lokala äventyrsbadet där Duncan får ett sommarjobb.

Originaltitel The Way Way Back
Alternativ titel The Way, Way Back
Regissör Nat Faxon, Jim Rash
Manus Nat Faxon, Jim Rash
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Liam James, Steve Carell, Toni Collette, Amanda Peet, Sam Rockwell, Allison Janney, AnnaSophia Robb, Rob Corddry, Maya Rudolph, Nat Faxon, Robert Capron, Jim Rash, River Alexander, Zoe Levin, Ava Deluca-Verley, Devon Werden, Jake Picking, Jeremy Weaver
Betygsantal 2067
Filmnummer 102014

BarryHero
2016-06-25
Ok coming of age-historia dar Sam Rockwell stjal showen. Han ar riktigt bra. Steve Carell i nedtonad roll.
fukced
2016-02-13
Tänk så bra den här hade kunnat vara om det var en tjej i huvudrollen, nu är det bara en upprepning på tusen andra filmer med samma konstiga snubbe som ska lockas ur sitt inbillade ångestskal. Tröttsamt.
Muskelkungen
2016-02-05
En bagatell. Delvis bra skådespelarjobb och ganska feelgood utan värsta sockret. Men jag tycker ändå det är en svag tvåa. (Rek 4)
Olof_Gronlund
2015-12-27
En film som faktiskt gjorde en glad, en fin story och ganska bra fart filmen igenom. Påminner om när man själv var liten och hade sommarlov i princip.
ilw
2015-10-09
Sexistisk och lite fånig men okej. Lite för mainstream för att vara indie.
erik.p
2015-09-01
Svag fyra. Småtrevligt och småputtrigt. En hel del sköna karaktärer och bra skådisar.
Florian1978
2015-08-16
Handlingen är ganska tunn, men filmen verkställer den på ett mycket bra sätt.
haajen
2015-08-07
Börjar bra men blir snabbt ännu en halvtaskig ungdomsfilm. Får en svag trea mest pga Janney som är bäst som vanligt.
ägnes
2015-07-27
Hade kunnat va så mycket bättre om det inte var för sexismen och snubbigheten, som man ju för övrigt ser i varje jävla hollywood-film. Lite besviken på många av skådisarna som jag ju egentligen gillar. Annars helt ok rulle, sådär lagom bra.
cruze
2015-07-21
Tycker inte det var nämnvärt varken sexistiskt eller grabbigt, hade gärna sett mer av den varan för att lätta upp tragedin lite. Ett okej familjedrama om en lite socialt handikappad pojke, hans psykotiska mor och ett arsel till plastpappa. Rätt händelselös, svag trea.