3.2

The Vicious Kind

Berättelsen börjar när Caleb Sinclaire mot sin vilja plockar upp sin bror Peter på college och tar hem honom för att träffa hans nya flickvän Emma under thanksgiving. Caleb som nyligen brutit upp med sin flickvän, varnar Peter att Emma kommer bara att såra honom, men han kan inte stoppa att han känner sig attraherad av henne. När Calebs förtjusning växer måste han bestämma sig om han ska agera på förtjusningen eller skydda sin brors första kärlek.

Originaltitel The Vicious Kind
Regissör Lee Toland Krieger
Manus Lee Toland Krieger
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare J K Simmons, Alex Frost, Adam Scott, Brittany Snow, Bill Buell, Alysia Reiner, Vittorio Brahm, Kate Krieger, Jordan Berkow

Ondskapt
2014-10-26
Visst, Adam Scott spelar bra, men filmen har ju ingen karaktär du kan knyta dig till ens det minsta.
ryderup
2014-08-25
Imponerad av Adam Scott. Småälskar hans karaktär. Filmen i sig är bra men slutar upp i något klyshigt som inte känns glasklart.
emsir
2013-04-02
Gillar Adam Scott och de andra skådisarna, vilket så klart lyfter filmen. Tycker också att det inte är en film som man omedelbart glömmer, så det blir en stark trea.
Kebaben
2011-10-17
Det är sällan jag ogillar en film bara för att jag finner karaktärerna osympatiska, men här finns mer än en som jag skulle vilja ge en rejäl smäll på käften.
rixost
2011-07-29
Obs! Det här ÄR en feelgood-film. ...åtminstone slutet.
answai
2010-11-12
Sevärd och underhållande. Visst är det överdrivet, men på sätt som går att ha överseende med.
callusis
2010-09-07
Räcker inte riktigt till en fyra men absolut sevärd. Bra indie-rulle!
jack_jack_jack
2010-08-05
En av de bättre amerikanska juno-indiefilmerna jag sett. Blir lite löjlig och emo emellanåt dock.
monq
2010-04-04
Obs! Det här är inte en feelgood-film. Komedin är svart och kan ge ångest. Men det är helt klart en bra film.
Dangoh
2010-04-04