3.3

The Unloved

Blåmärkt av vuxenvärlden placeras Lucy i fosterhem och träffar tonårsrebellen Lauren. Tillsammans försöker de hitta fram genom ett känslomässigt ingenmansland av byråkrati och gemensamma förhoppningar ? en plats för de oönskade.

Originaltitel The Unloved
Regissör Samantha Morton
Manus Tony Grisoni, Samantha Morton
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Robert Carlyle, Susan Lynch, Lauren Socha, Michael Socha, Molly Windsor, Craig Parkinson, Andrea Lowe, Karl Collins, Johann Myers

KyLLo
2015-11-01
En film om att vara barn och inte få växa upp i en vanlig trygg familj. Att inte kunna förstå varför och inte kunna få något riktigt svar. Att tvingas leva ett liv som inte lämpar sig för en elvaåring. Jag tycker om att filmen inte liknar någon annan jag sett och är som en berg- och dalbana, där kontrasterna ibland är stora mellan scener. Precis som det kan vara i verkligheten för ett barn som mist tryggheten och hamnat i en byråkratisk spiral. Det är som att man lever för dagen även som tittare. Jag tycker om flickorna. Lucy känns sympatisk och Lauren är underhållande. En tv-film regisserad och delvis skriven av skådespelerskan Samantha Morton. Man kan knappast förvänta sig ett filmiskt mästerverk. Men jag tycker att det är en bra film som tar upp ett viktigt ämne, väcker känslor och tankar.
Tonti
2009-11-29
Jag tyckte mycket om den tack vare den fina miljöskildringen och den genomgående atmosfären. Inte helt originell men jag tror att Morton kan bli en riktigt bra regissör om hon fortsätter.
larsekorre
2009-11-28
Lite tunn, opersonlig och den känns på något sätt fattig. Trodde nog att det skulle vara bättre. Möjligen ett fall av höga förväntningar som kom på skam. Karaktärerna för opersonliga också.
KimEkberg
2009-11-26
Fin och så, men inte alls det genikum jag hoppades innan jag såg den. alla skådisarna var bra och regin likså. Och det är snyggt. ett gott hantverk med andra ordalag. Men lite väl mjäkigt, för långt, och med värdelös musiksättning.