2.7

The Ugly Truth

Abby Richters är en producent på ett morgonprogram vars sökande efter Mr Perfekt har lett henne till hopplöst singel. Hon kommer dock vakna upp rejält när hennes chef parar ihop henne med Mike Chadway. En hårdnackad person som lovar att berätta hela sanningen om vad som får män och kvinnor att gå igång.

Originaltitel The Ugly Truth
Regissör Robert Luketic
Manus Karen McCullah, Kirsten Smith, Nicole Eastman
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Gerard Butler, Katherine Heigl, Bree Turner, Eric Winter, Nick Searcy, Cheryl Hines, John Michael Higgins, Jesse D Goins, Bonnie Somerville, Noah Matthews, Steve Little, Yvette Nicole Brown, Allen Maldonado, Kevin Connolly, Arielle Vandenberg

AngelsDiary
2018-02-15
Cute
Murvel48
2017-12-04
Överspelad, överdriven och övertydlig. Men den hade trots allt ett godkänt underhållningsvärde.
FUR
2015-07-09
Genuint underhållande, men liksom motsäger sin egen sensmoral lite grand? Skulle kanske kunna bli en svag trea vid fullt möjlig omtitt.
Chris90
2014-10-25
Huvudpersonerna hade ingen kemi mellan sig alls, och hela filmen kändes väldigt unken med sitt "kvinnor och män"-tema. Visst bjöd den på några skratt här och var, men det försvann bland alla sexistiska klyschor.
Tatty
2014-10-25
Mysig, rolig och galen film.
2014-06-19
Har en hel del roliga scener trots allt, men en bra film? Nä, klichéerna haglar tätt rakt igenom och det är aldrig svårt att lista ut vad som kommer att ske härnäst. Sådant är ju aldrig kul. Dessutom är det lite störigt hur de genom filmen ska lista ut hur män "är" och hur kvinnor "är" utan någonsin ta hänsyn till att det finns tre miljarder män och tre miljarder kvinnor i världen och alla är annorlunda. Inte godkänd, men den var i alla fall inte tråkig med sitt höga tempo och rappa samspel mellan skådisarna.
Friva
2014-02-15
Minus ett! Så galet dålig film att det var ett under att jag såg klart den. Skyller på min ständiga optimism och vilja att tro gott ;) Fylld av dåliga klichéer och unken syn på könsrollerna.
Deena
2013-12-25